Заради "Мостстрой" пътната агенция завиши изискванията за магистрала "Марица"

Заради "Мостстрой" пътната агенция завиши изискванията за магистрала "Марица"

104 млн. евро е прогнозната стойност на отсечката от Оризово до Димитровград

105 млн. евро е прогнозната стойност на участъка от Димитровград до Харманли

4 български компании ще могат да покрият тръжните изисквания
Агенция "Пътна инфрастурктура" (АПИ) завиши изискванията към участниците в строителството на магистрала "Марица" заради случая с "Мостстрой", което поиска обявяване в неплатежоспособност, а в същото време е част от консорциум, изграждащ отсечка на магистрала "Тракия".
Сега за "Марица" се въвежда изискване всички участници в консорциума да са строили магистрали, каза зам.-министърът на регионалното развитие Георги Прегьов. Освен това всички фирми в обединението ще трябва да подпишат изрична декларация за носене на солидарна отговорност, в случай че нещо се случи с някой от участниците в консорциума, допълни той.
Ново е, че ако по вина на възложителя изпълнителят не може да сертифицира на 100% разходите си, той ще може да внесе искането си за плащане. Това се прави заради случая с "Магистрали Трейс", които са готови вече с няколко етапа, но не могат да внесат сертификатите заради несвършена работа от АПИ.
Останалите условия по търговете на "Марица" са същите както и за "Тракия", каза Божидар Йотов, председател на управителния съвет на АПИ. Единият търг ще е за отсечката от Оризово до Димитровград (31.4 км), а другият е Димитровград - Харманли (35 км).
Плановете са строителството да започне през юли 2011 г., а магистралата да е окончателно готова до юли 2013 г., каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Той уточни, че  едновременно ще се строи магистралата, ще се отчуждават имоти и ще се прави археологията, защото тези неща не са свършени. 
Тръжните условия за магистрала "Марица" се утежняват и на практика се елиминират от участие българските фирми, коментира Иван Бойков, изпълнителен директор на камарата на строителите.
Според него не повече от три-четири български фирми могат да отговорят на завишените условия. През последните три години само "Трейс", "Холдинг Пътища", "Автомагистрали Черно море" и "Главболгарстрой" са строили магистрали.