Колко печели реално един топмодел

Колко печели реално един топмодел

Хайди Клум при последната си сеси яза Victoria's Secret. Според сп. "Форбс" през миналата година тя е спечелила 16 милиона долара.
Reuters
Хайди Клум при последната си сеси яза Victoria's Secret. Според сп. "Форбс" през миналата година тя е спечелила 16 милиона долара.
Да се появиш на корицата или по страниците на елитно световно списание е престижно, но не носи почти никаква печалба. Това разкрива интернет изданието Jezebel, което се  добрало да подробностите от съдебен иск на три топмодела срещу рекламна агенция.
От документите се вижда, че снимка за френското издание на "Вог" носи само 150 долара, а за американското - 250 долара. Големите пари се правят от сесиите за рекламни и промоционални кампании - там хонорарите са десетки и стотици хиляди долари, както и за добре платените (но не чак толкова) каталози.
В иска на Анна Ягоджинска, естонската Кармен Педару и полякинята Анна Цивинска срещу Next в съда в Манхатън се твърди, че агенцията им дължи 750 000 долара, а освен това всяка от тях иска по 1 милион долара обезщетение. В справката от април 2010 г.
Ягоджинска е записала споменатите цифри за снимките във "Вог", както и че не са й платили $15 000 за кампания на J.Crew, $35 000 за работата с Laird & Partners productions (те правят рекламни кампании за компании като Donna Karan и Bottega Veneta), $60 000 за кампания на H&M, и $172 000 Grey Paris productions.
Общата справка показва, че моделът се и докарала поне $231 372, от които Next си удържали като комисиона $56 675, а федералните данъци и такси са за $85 012. Заедно с някои други удръжки накрая се оказва, че Ягоджинска взима  $89 684, което е около 40% от брутната й печалба.
От иска на Педару пък се разкрива, че Next си взима 20% от всеки договор и моделът обикновено не получава от клиента пари, а ваучер, който се осребрява от посредника. Агенцията не е длъжна да плаща в интервала между получаването на ваучера (доказващ, че е имало фотосесия и са доволни от резултата) и превеждането на пари на модела. Ако плати, това се води аванс с лихва (обикновено около 5%). Ако не, агенцията губи само въпросните 20%, а контрата остава у модела.
Но понякога има и условия при провалено плащане от клиента самият модел да плати на посредника 20-те процента върху на практика нереализирана сделка.
Някои от договорите предвиждат част от дейността в полза на момичетата - например изпращането на техни снимки за кастинг - също да е за тяхна сметка. Съществува и т.нар. резервна сметка от 5000 долара, от която авансово се поддържат "режийни" разходи на моделите като билети за пътувания, настаняване, телефонни разходи, храна и др.
В крайна сметка да спечелиш чисто десетки хиляди долари за няколко седмици - особено ако си на 16-17 -  години никак не е зле, но все пак е далеч, далеч от големите имена.
Според сп. "Форбс" челната десетка по печалби на супермоделите изглежда така:
1. Жизел Бюндхен - $25 милиона
2. Хайди Клум - $16 милиона
3. Кейт Мос - $9 милиона
4. Адриана Лима - $7.5 милиона
5. Дутцен Крус - $6 милиона
6. Алесандра Амброзио - $5.5 милиона
7. Наталия Водянова - $5.5 милиона
8. Дария Вербови - $4.5 милиона
9. Миранда Кер - $4 милиона
10. Каролин Мърфи - $3.5 милиона.
Както се казва, не ги мразете, защото са красиви, а ги мразете, защото им дават толкова пари, защото са красиви.