"Данон Сердика": Българските реклами на "Активиа" са научно обосновани

Фактите в рекламите на млеката "Активиа" се основават изцяло на научни изследвания, потвърждаващи ползите на продуктите, и са в съответствие с всички приложими закони и регулации. Това съобщиха от "Данон Сердика", след като стана ясно, че френският концерн "Данон" се е съгласил да плати 21 млн. долара, за да прекрати започнато срещу него дело, свързано с рекламите на млеката "Активиа" и "ДанАктив".
Делото беше заведено от Федералната търговска комисия на САЩ. Аргументите са, че "Данон" заблуждава потребителите като твърди, че млеката "Активиа" помагат при стомашни проблеми. Според регулатора тези твърдения не са доказани чрез изследвания.
Според българското поделение на "Данон" между френската компания и комисията е постигнато споразумение, което "касае изключително рекламната комуникация на двата продукта, предназначена за потребителите в САЩ" "Данон САЩ" се ангажира да представя здравните ползи на тези продукти в САЩ по разбираем за потребителите начин", коментират от прес центъра на българското дружество.
Освен че американското поделение на "Данон" ще плаща обезщетение, компанията ще трябва да внимава как рекламира продуктите си за в бъдеще. Така например тя ще трябва да предава за изследване продуктите си, преди да ги рекламира като полезни в определено здравословно отношение.
"Рекламната комуникация в България се основава изцяло на научни изследвания, потвърждаващи ползите на продуктите, и е в съответствие с всички приложими закони и регулации. Здравните ползи на "Активиа" са демонстрирани с резултатите от 17 клинични проучвания, публикувани в реномирани международни научни издания, коментират от "Данон Сердика".
През април под натиска на Европейската комисия "Данон" спря да рекламира млеката "Активиа" като "помагащи за храносмилането" и друга своя марка - "Актимел" - като "заздравяваща имунната система на организма".