Каростроителите се обединиха в съюз
Взаимното координиране на производителите за сертифициране на изделията и подобряване на мрежата от изпитвателни лаборатории са само малка част от задачите, които стоят предпроизводителите в бранша. Около 15 са фирмите у нас, произвеждащи кари, а заедно с основните си поддоставчици те стават около 50.
За тази година се очакват да бъдат произведени около 1600-2000 кари, колкото и през миналата. За миналата година приходите в отрасъла възлизат на 120 млн. лв., а инвестициите са около 20 млн. лв., каза Илия Келешев, председател на Браншовата камара на машиностроителите. Според него обаче без помощ от страна на държавата отрасълът няма да се справи.
"В момента у нас съществува целият комплекс за едно добро каропроизводство", заяви председателят на съюза Димитър Димитров. Основните усилия според него трябва да са в посока на преквалификация и обучение на кадрите и навлизането на млади специалисти.
Основният проблем пред нашите производители е силната китайска и корейска конкуренция.
"В момента сме най-добри като цена и качество в областта на мотокарите, но отстъпваме при електрокарите", заяви Димитров. Той каза, че в областта на електроелементите, производството на батерии и сертифицирани кари страната е в челото. Нашите производители обаче не са конкурентни в областта на леките модели и двигателите при малките трансмисии. Българите са първи в света, въвели промени в дизайна, но още има какво да се желае, каза Димитров.