Европейски авиокомпании се радват на повече пътници през 2010 г.

Европейски авиокомпании се радват на повече пътници през 2010 г.

Европейските авиокомпании отчитат увеличение на пътниците през миналата година в сравнение с 2009 г. Позитивната тенденция се обяснява с възстановяването на икономиката. По-добри резултати през 2010 г. отчитат и  нискотарифните, и бюджетните компании. Някои от тях планират разширяване на мрежата си и увеличаване на полетите.
Нискотарифната "Уиз еър" (Wizz Air) е една от първите компании, които обявиха броя на пътниците си за миналата година. По данни на превозвача през 2010 г. с негови самолети са пътували 9.6 млн. души, или с 23% повече в сравнение с 2009 г. Компанията регистрира и увеличение на клиентите си от България.
През миналата година 735 хил. души са летели по 13-те линии на превозвача от и до София. Това е с 34% повече от 2009 г. През тази година нискотарифната авиокомпания ще открие нови бази в Сърбия и Литва, които ще работят от април.
"Тези резултати отново демонстрират устойчивостта на нашия бизнес модел. Ние продължаваме да затвърждаваме пазарното си лидерство в Централна и Източна Европа със значителeн растеж дори в условия на предизвикателства", каза главният изпълнителен директор на превозвача Йозеф Варади. Той добави, че очаква в бъдеще мрежата на компанията в Европа да се разшири.
Конкурентът на "Уиз еър" - нискотарифната "Изи Джет" (EasyJet), също отчете повече пътници за миналата година. През 2010 г. със самолетите на компанията са летели над 49.7 млн. души, което е ръст от 7.9 на сто спрямо 2009 г. Превозвачът вече обяви, че ще увеличи местата за полетите от лятното си разписание (от края на март до края на октомври) и ще открие 11 нови дестинации в Европа.
Една от най-големите авиокомпании - германската "Луфтханза", предстои да обяви броя на пътниците си за декември. Данните за ноември показват с 6.9% повече пасажери в сравнение със същия месец на 2009 г. От компанията отбелязват, че позитивните резултати са постигнати въпреки намаляването на полетите, основно за сметка на презокеанските дестинации и не толкова на европейския пазар.
Превозвачи откриват нови бази и разширяват мрежата си
Повишават се и приходите, които към края на миналия септември са 20.2 млн. евро, или с близо 25% повече в сравнение с деветмесечието на 2009 г. От ръководството на компанията обясняват добрите резултати с възстановяването на икономиката, силните си позиции в сегмента на бизнес пътуванията и съкращаването на разходите.
Пътниците на Австрийските авиолинии, част от групата на "Луфтханза", са се увеличили с 6.8% през ноември в сравнение със същия месец на 2009 г. За деветте месеца на 2010 г. броят на клиентите им е нараснал с 11.3 на сто.