"Лесопласт" и "Фазерлес" са увеличили продажбите си през миналата година

"Лесопласт" и "Фазерлес" са увеличили продажбите си през миналата година

Производителите на дървесни плоскости "Фазерлес" - Силистра и "Лесопласт" - Троян, са увеличили продажбите си през миналата година, показват отчетите им. Производството на "Лесопласт" се е увеличило с близо 10 на сто през миналата година. Компанията обаче излиза на загуба от 1.77 млн. лв., при близо 300 хил. лв. печалба за 2009 г. Причина за загубата е обезценка на инвестицията в сръбската компания "Пилана", на стойност 3 млн. лв., става ясно от доклада за дейността.
Общо за цялата година обемът на производство е достигнал 62.14 хил. куб. м, като малко по-голям е ръстът в производството на шперплат в сравнение с това на дървесни плоскости. Към края на миналата година стойността на продажбите на компанията е 39.1 млн. лв., с 23% ръст на годишна база. Данните показват, че има увеличение на продажбите зад граница, докато тези в България намаляват.
От компанията посочват, че има оживление на пазара на шперплат и в резултат продажбите за миналата година са се увеличили с 46%. Делът на износа се е увеличил и вече достига 84% от тях.
Разходите на "Лесопласт" са нараснали с 30 на сто до над 40 млн. лв. Увеличението е при почти всички пера – и разходи за материали, външни услуги, както и тези за заплати. Средната брутна заплата в компанията се е увеличила с 6% през миналата година до 651 лв.
Продажбите на "Фазерлес" са се увеличили с 10% до 16 млн. лв., но печалбата й намалява наполовина до 121 хил. лв. Разходите за материали са паднали леко, увеличение има в тези за външни услуги и възнаграждения. В резултат общите разходи на дружеството са нараснали с 11 на сто до 16.17 млн. лв.
Като причина за по-слабият финанасов резултат се посочва ремонт в предприятието. В доклада за дейността си от ръководството на компанията казват, че миналата година е била е една от най-трудните за тях, но от края на 2009 г. до третото тримесечие на миналата година продажбите леко са се увеличавали. От октомври насам ръстът е много по-силен и е компенсирал предишното изоставане.