Google пусна интернет магазин за Android

Google пусна интернет магазин за Android

Google пусна интернет магазин за Android
Компанията ще позволи да се сложат платени продукти вътре в приложенията
При представянето на новата операционна система за таблети на Google – Honeycomb (или Android 3.0), компанията пусна базиран в интернет магазин за приложения за устройства с операционна система Android. Доскоро потребителите можеха да свалят приложения за своите смартфони и таблети единствено чрез приложението Android Market, пише "Уолстрийт джърнъл".
Това създаваше неудобства най-вече на разработчиците. Те изразяваха недоволство, че приложенията им трудно могат да бъдат забелязани, защото самият магазин е изграден около списък с някои избрани или най-сваляни програми. Пренасянето на магазина и като сайт позволява по-лесно и удобно да се търсят определени приложения.
Това е заради добрите възможности за сортиране и представяне на резултатите, както и разделянето на продуктите на много категории. Също така се позволява на потребителите да разглеждат и свалят приложения и от компютрите си.
Така Google се опитва да настигне по този параграф Apple, като потребителите на устройствата на Стив Джобс могат да търсят, избират и свалят софтуер и музика през сайтовете на iTunes и AppStore.
Голямата промяна, която е в полза на Android Market, е пренасянето на информация между различни устройства.
Това става много по-лесно и ако например търсите определено приложение през компютър и сайта на Android Market и използвате своя потребителски профил в Google. Поръчвате си определено приложение и след като включите своя смартфон и се свържите в интернет, то ще се инсталира, без да е необходим USB кабел и синхронизация между устройството и компютъра, както е при Apple.
В новия Android Market има вградени и социални функции. Потребителите могат да споделят електронни писма с линкове към предпочитан софтуер в магазина. Подобна функция има и за споделяне в социалната мрежа Twitter.
Друга важна промяна, която компанията обяви, е, че ще позволи на разработчиците да вкарват платени услуги или виртуални продукти в самите приложения (т.нар. in-app purchases). Подобна опция съществува от известно време в продуктите на Apple. Това ще даде допълнителни възможности за приходи както за разработчиците, така и за Google.
Компанията не получава приходи от продажбата на устройства с Android, защото предоставя операционната система безплатно, но взима процент от продажбата на приложения, както и взима приходи от вътрешна реклама. Изпълнителният директор, който отговаря за платформата Android, Ерик Чу заяви, че от компанията не са доволни от ниските нива на доходност на пазара за приложения и ще се предприемат мерки за повишаването им.
Така Google ще се опита да настигне компанията на Стив Джобс, която отговаря за по-голямата част от генерираните доходи от мобилните приложения. Този пазар се очаква да се утрои през тази година и да надмине 15 млрд. долара, показва изследване на Gartner. Приходите се формират при директната продажба на платени приложения, чрез вътрешна реклама в самия софтуер или чрез in-app purchases. Според изследване на Distimo през изминалата година се е увеличил делът на in-app purchases при общите приходи за iPhone, като те достигат 49%.