КЗК: Веригите са координирали политиката си към доставчиците

КЗК: Веригите са координирали политиката си към доставчиците

КЗК: Веригите са координирали политиката си към доставчиците
Компаниите "Метро кеш енд кери", "Билла България", "Кауфланд България", "Пикадили", "Хит хипермаркет" и "Максима България" (собственик на "Т-маркет") са прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара на доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяване на промоции. Това сочи определение на Комисията за защита на конкуренцията, публикувано днес. С документа комисията предявява твърдение за извършено нарушение, съобщават оттам.
"В хода на производството КЗК установи, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи", казват от антимонополния орган.
Според тях са използвани  и механизми за координация на маркетинговата политика при осъществяването на промоции, чрез ограничаване свободата на доставчиците. Определението не подлежи на обжалване.
Определението на практика означава, че на този етап няма да има финансови последици за компаниите заради откритото нарушение. Оттук нататък в двумесечен срок веригите ще трябва да поемат задължението, че ще променят поведението си на пазара и да вземат конкретни мерки. Впоследствие пък комисията ще преценява дали те са адекватни на тежестта на нарушението и ще следи дали са изпълнени. В случай че това не се случи, вече ще могат да бъдат налагани глоби.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"