Енергийният регулатор ще се произнася публично по жалбите на гражданите

Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) вече ще се произнася публично по жалбите на потребителите. За това съобщиха членовете на регулатора Анжела Тонева и Милена Миланова, цитирани от БТА. Реално чрез потребителското недоволство може косвено да се въздейства и върху крайните цени на дружествата, поясни Тонева.
До момента тези функции на комисията не са прилагани, въпреки че са предвидени в закона, казаха членовете на ДКЕВР. Очаква се след промяна в структурата на регулатора и на устройствения му правилник да има повече хора, които да се заемат с тази дейност.
По думите на Анжела Тонева досегашната практика сочи, че дружествата отказват да регистрират потребителските жалби, а това е недопустимо.
Според справка на ДКЕВР за първата половина на 2010 г. всеки ден регулаторът получава средно по седем жалби. Най-многобройни са оплакванията на гражданите от електроенергийните дружества, а най-големи съмнения предизвикват уредите за измерване.