Според "Делойт" през 2011 потребителите купуват още повече умни телефони и игри в облака

Според "Делойт" през 2011 потребителите купуват още повече умни телефони и игри в облака

Потребителите мигрират от настолни компютри и лаптопи към таблети и смартфони, а геймърите - от традиционните конзоли към облачните технологии (т.нар. cloud computing). Това са две от основните прогнози на консултантската компания "Делойт" за тенденциите в технологичния сектор от годишния им доклад ТМТ (Технологии, Медии, Телекомуникации).
Ще бъдат продадени повече таблети и смартфони, отколкото всички други устройства

Таблетитете навлизат в търговията и здравеопазването
През 2011 г. по света ще бъдат закупени повече таблети и смартфони, отколкото всички други устройства - настолни компютри (РС), лаптопи, взети накуп. Според анализаторите само продадените смартфоните ще достигнат 375 млн., или два пъти повече от продажбите на преносими компютри - около 200 млн. (виж графиката).
"За разлика от феномена нетбук през 2009 г., когато купувачите избираха машини, които бяха значително по-слаби версии на традиционните РС, през 2011 г.  пазарът ще е доминиран от устройства с чипове и операционни системи, различни (например Android и iOS - бел. ред.) от тези, използвани при персоналните компютри през последните 30 години", коментират от "Делойт".
Според компанията традиционните персонални компютри ще продължат да са основната платформа в по-голямата част от света. Техните продажби ще се повишат с повече от 15% спрямо миналата година и така общият брой инсталирани персонални компютри (т.е. работещи) глобално ще достигне 1.5 милиарда.
Анализаторите на компанията смятат, че и през 2011 г. няма да има категоричен победител в битката между операционните системи за смартфони и таблети. Водещите системи сега са Symbian на Nokia, Android на Google, iOS на Apple и BlackBerry OS на RIM.
В петък беше обявено, че Nokia ще използва операционната система на Microsoft за мобилните устройства Windows Phone 7.
В приходи се очаква продажбите на не-PC устройства да достигнат 10 млрд. долара (това е около 60% ръст). Голяма част от тях ще идват от платени апликации за телефони и таблети, а около 10% от реклама в такива приложения, обясняват от "Делойт".
Анализаторите коментират също, че таблетът се превръща в нещо повече от играчка. Според тях около 25% от пазара на тези устройства през 2011 г. ще е от фирми, които ги купуват за своите служители. Те вече искат да могат да вършат част от работните си задачи и през таблет и заедно с това настояват работодателите да поемат разходи по достъпа им до интернет. Индустрии като търговията и здравеопазването се смятат за т.нар. early adoptors (ползват, тестват първи нови продукти - бел. ред.) при въвеждането на таблети в работните процеси.
Според "Делойт" производството на видеоигри ще продължи да увеличава приходите и тази година, но зад този ръст има все по-голямо разграничаване между тези от продажбата на софтуер (видеоигри) и хардуер (игрални конзоли). Все повече потребители се ориентират към облачните технологии, при които достъпът до видеоигрите става през мрежата вместо от паметта на компютъра или конзолата.
Доставчиците на тези услуги предлагат голямо разнообразие от игри, които са инсталирани на техните сървъри, така че потребителят трябва само да си плаща месечна такса, за да играе през интернет. Предимството е, че така не трябва да инвестира в поддръжка на хардуер (например надграждане на памет или графични възможности).
Прогнозата е, че продажбите на видеоигри ще нараснат с 6% до 52 млрд. долара. За сметка на това тези на хардуер се очаква да намалеят с 19% до 13 млрд. долара заради облачните технологии.
Четете утре за тенденциите в медиите през 2011 и за рекламата в социалните мрежи