Хосеин Хасани, "Шевролет": Освен зелен автомобилът трябва и да е практичен

Хосеин Хасани, "Шевролет": Освен зелен автомобилът трябва и да е практичен

Хосеин Хасани, "Шевролет": Освен зелен автомобилът трябва и да е практичен
Хюсеин Хасани е маркетинг мениджър за култовите марки на "Шевролет" – "Камаро", "Корвет", а ототскоро и "Волт". Той беше сред лекторите на провелата се през миналата седмица конференция "Електромобилът – предизвикателствата на новата мобилност"
Важно е правителствата да подкрепят продажбите на електроколи

Пазарът ще покаже кои коли са най-подходящите
[[more]]
Защо решихте "Волт" да не е чист електромобил, а електромобил с разширен обхват, като разполага и с бензинов двигател?
 - Най-краткото обяснение е, че "Волт" трябва да предлага комплексно решение във всеки контекст. Той трябва да е практичен от инженерна гледна точка, но и практичен за потребителите. Ако по някакъв начин ограничаваш хората заради възможностите на технологиите, това ще доведе до намаляване на интереса. Накратко, един автомобил освен зелен трябва и да е практичен и "Волт" е точно такъв. Нашето решение дава възможност само на електричество да се изминават до 80 километра, което е напълно достатъчно за употреба в градска среда. В същото време не си ограничен, няма нужда да търсиш зарядни станции, може да пътуваш на дълги разстояния, имаш просторно купе, голям багажник. Просто за момента липсата на инфраструктура налага много ограничения на чистите електромобили.
Може ли да се каже, че това е един междинен етап, преди да се появи изцяло електрическият "Шевролет"? Работите ли и по такива модели?
- Без съмнение. Нашият стремеж е да предложим автомобили, използващи всички достъпни горива. Защото за момента електромобилът сам по-себе си не е универсално решение, хибридите също не са универсално решение и "Волт" не е, и колите с двигатели с вътрешно горене не са. "Дженеръл мотърс" обаче дава възможност на клиентите да изберат най-подходящото за тях решение. И ще продължим да го правим, докато пазарът покаже кое е най-подходящото решение.
С лансирането на "Волт" в САЩ се появиха спорове дали тази кола може да се нарича електромобил или е по-скоро хибрид, тъй като разполага и с двигател с вътрешно горено. Как гледате на тези критики?
- Отговорът на този въпрос е лесен. Ако откачите от системата двигателя с вътрешно горене, който работи като генератор, автомобилът ще се движи без проблем. От друга страна, ако изолирате електромотора, колата спира. При хибридите това не е така, те не могат да се движат без двигателя с вътрешно горено. Разбираемо е желанието на хората да категоризират нещата, но "Волт" не попада в нито една съществуваща категория. Той не е хибрид, но не и електромобил, той създава една нова ниша, в която за момента е сам.
Все пак има ли условия, при които работят и двата мотора като при хибридите?
- Естествено, ако това ще помогне за една по-ефикасна работа.
Към момента "Волт" се радва на огромен интерес и дори не можете да смогнете да произведете толкова коли, колкото са поръчани. При тази ситуация какъв е шансът моделът да се появи и на малък пазар като българския?
- За производителите на електромобили, включително и за "Дженерал мотърс", размерът на пазара не е от значение. Далеч по-важно е какви инициативи има от страна на правителството, които да подпомагат покупката на екологични превозни средства. Интересът от страна на потенциалните клиенти също е важен фактор.
Покрай лансирането на модела сте имали разговори с доста правителства. Каква е тяхната полза да подкрепят финансово навлизането на електромобили и по този начин да ви помогнат при тяхното първоначално лансиране?
- Те се стремят да направят колите по-достъпни до крайните клиенти, защото са наясно, че докато се правят малко електрически автомобили, цената ще е висока. С масовото производство те ще поевтинеят, ще ги срещаме по-често по улиците, което ще се отрази на качеството на живот в градовете.