В Албена очакват 20% повече германци

20-процентен ръст на германски туристи прогнозират от "Албена" АД. Това съобщи за "Дневник" зам.-директорът "Продажби" в компанията Йовка Страшилова. За сравнение - миналото лято немски говорещите летовници за били с 16 на сто повече от предходната година. Обяснението й за засиления интерес на немския пазар към курорта е масираната реклама, която дружеството провежда вече втора поредна година заедно с партньорски туроператорски фирми. Завръщането на германците е продиктувано и от по-ниските цени в сравнение с годините преди кризата.
Очакванията на Страшилова са да се запази нивото на руския пазар, чийто ръст миналата година беше 30%. Прогнозата й е за увеличение на румънските туристи с 5 на сто. Миналата година румънците в "Албена" са били с 3% повече.
Курортът въвежда това лято новата система Dine around, съобщи още Страшилова. Идеята е туристите, ползващи услугата ол инклузив или ултра ол инклузив, да имат възможност да разнообразят менюто в друг ресторант. Система Dine around предлага един обяд и една вечеря в някое от заведенията на комплекса.
"Албена" продължава политиката си за модернизация на базата. Изцяло е реновиран хотел "Орлов" , а от тази година името му е "Сенди бийч". По данни на Страшилова стаите му вече са с комфорта на 4-звезден хотел, променен е и външният вид на сградата. Обновени са също и хотелите "Мура", "Добротица", "Лагуна маре", климатизирани са "Алтея" и "Амелия" (бившият "Дружба"). Към ресторанта на хотел "Компас" е изградена тераса.
Общо 3,8 милиона лева са инвестирани в курорта за миналата година, а за новия сезон предвидените средства са 4,2 млн. лв., каза за "Дневник" директорът за връзки с инвеститори Петко Герджиков. Той уточни, че средствата са вложени в реконструкция на базата и подобряване на инфраструктурата. По негови данни, позовавайки се на предварителния отчет, дружеството приключи 2010 г. с печалба от близо 9,2 млн. лв. след облагане.