Любимият бус на хипитата възкръсна като електромобил
Любимото превозно средство на хипитата – микробусът "Фолксваген", станала популярен в Германия като "Були" (Bulli), възкръсна като електромобил на изложението в Женева. Оригиналът се появи през 1950 година и се произвеждаше до 1967 година.
Разбира се, автомобилът е с по-модерен дизайн, но в него ясно личат типични за визията на ретро возилото елементи.
На първо място това е заоблената форма, следват V-образната форма на предния капак, огромната емблема на радиаторната решетка и двата цвята на каросерията. В тон с новата стилистика на марката обаче, ванът има дневни LED светлини и стопове, също със светодиоди. Джантите са 18 цолови.
"Фолксваген Були" 2011 е дълъг 3.99 метра, 1.75 м. широк и 1.70 м. висок. Междуосието е 2.62 метра. Той се задвижва от електромотор с мощност 85 киловата и максимален въртящ момент от 370 Нм.
За разлика от оригинала, при новия "Фолксваген Були" двигателят е монтират отпред, като и предаването е предно. Захранването на мотора идва от литиево-йонни батерии с капацитет 40 киловатчаса, монтирани в пода, които осигурява изминаването на до 300 километра.
Микробусът, както между другото се нарича оригиналното превозно средство в САЩ, се ускорява до 100 км/ч за 11.7 секунди, като максималната скорост е 140 км/ч. От "Фолксваген" уточняват, че при създаването на автомобила той е проектиран така, че да могат да бъдат монтирани нормални дизелови и бензинови двигатели с работни обеми между 1000 и 1400 кубика.
В интериора виждаме шест пълноценни места (три отпред и три отзад), като ако те са заети, багажният обем е приличните 370 литра. Средните седалки отпред и отзад могат да се сгъват, ако няма нужда от тях.
При нужда, багажният обем може да нарасне до 1600 литра, като се сгънат облегалките на задната седалка. Всички кресла могат да се подредят и в конфигурация, при която се формира удобна за спане равна повърхност.
Що се отнася до работното място на водача, то е оформено максимално ергономично. Прави впечатление, че липсва лост на скоростите, като той е заменен със селектор избиращ режима на работа (движение напред, движение назад, неутрална позиция и паркинг).
Приборното табло е максимално изчистено, а управлението на повечето системи – навигация, аудио и т.н., както и настройките на колата става от монтиран на централната конзола таблет. Под него пък се намират бутоните за вентилацията. Музиката за "Фолксваген Були" пък е изработена от американската компания "Фендър" (Fender).