Екооценката за нефтопровода "Бургас - Александропулис" получи още два месеца отстрочка

На живо
Заседанието на Народното събрание

Екооценката за нефтопровода "Бургас - Александропулис" получи още два месеца отстрочка

Преди две години такава реклама можеше да се види на ул. "Г.С. Раковски" в София.
Преди две години такава реклама можеше да се види на ул. "Г.С. Раковски" в София.
Министерството на околната среда и водите (МОСВ) ще даде още два месеца на инвеститора на проекта за нефтопровода "Бургас-Александруполис", за да си допълни доклада за оценка на въздействието на проекта върху околната среда (ОВОС), съобщи екоминистърът Нона Караджова.
Това е поредното удължаване на срока за оправяне на документация на съоръжението така, че да отговаря на изискванията на МОСВ. Предишният срок изтече в края на февруари, а до края на март министерството трябваше да излезе с окончателно положително или отрицателно становище за проекта, за да може да предприеме следващата стъпка по общественото обсъждане на проекта.
Очакваме от инвеститора най-после да допълни доклада с алтернативния вариант за разтоварване на горивото на пристанище, каза министър Караджова. Инвеститор на проекта е "Трансболкан пайплайн", в който 51 на сто държат три руски фирми, а останалите се поделят между гръцки и български компании. Той е представил единствено вариант за разтоварване на горивото на буйове в морето, без да разгледа алтернативен. Другият нерешен проблем от инвеститора е какво ще се прави в случай на разлив на петрол в морето.
Докладът на инвеститора за съвместимост с екомрежата "Натура 2000" е попълнен с необходимата информация, за да продължи процедурата, посочи Караджова. 
Евентуалните положителните оценки на двата доклада - ОВОС и съвместимост, не означават задължително зелена светлина за проекта, а че има достатъчно информация за гражданите, обясни министър Караджова. Тя допълни, че за да се продължи с реализацията на проекта, е необходимо положително становище на Висшия експертен екологичен съвет към МОСВ.
Проектът за петролопровода, който трябва да транспортира руски нефт от Новоросийск до Бургас в танкери и след това суровината да се претоварва към тръбопровода, за да стигне до Александруполис, е замразен от близо две години. На последното събрание на акционерите бе решено да се намалят разходите  на проектната компания, в която първо България спря да плаща вноските си, а после и Гърция, и евентуално проектът да мине в "спящ режим".