Виртуалното фермерство е индустрия за 3 млрд. долара

Платеното геймърство или "фермерството" е индустрия за 3 млрд. долара, твърди Световната банка в доклад, цитиран от Би Би Си. Само в Китай и Виетнам в заетите са над 100 хил. души, които играят срещу заплащане.
Те търсят и събират различни виртуални ресурси, създават и развиват герои и намират артефакти, които впоследствие продават срещу реални пари. Над 75% от приходите от платено геймърство идват от "фермерите", събиращи различни виртуални валути, твърдят от Световната банка. Тези услуги се отразяват положително и на развитието на множество бедни нации, пише още в доклада.
Популярните онлайн игри като Lineage и World of Warcraft са базирани на развитието на различни герои, което изисква и по-добра екипировка за тях. Това означава инвестиции под формата на виртуални ресурси и валути, с които тя да бъде закупена, или обикалянето на различни карти с цел намирането на артефакти и т.н. Или директното им закупуване от другите играчи, които са прекарали известно време пред мониторите в търсенето или производството им.
Геймърите от развитите държави, чието време за игра е ограничено, купуват "все повече екипировка или дори развити онлайн герои от китайци или виетнамци, чиято работа е да играят и дори получават заплати за това", коментират от Световната банка.
Около 25% от всички онлайн геймъри плащат реални пари за подобни виртуални стоки, показва проучването. В него се дават примери за сделки на стойност над 5700 евро само за един развит герой. Всяка от осемте най-големи китайски компании, които са превърнали гейминга в бизнес, генерират приходи от над 10 млн. долара годишно. Още 50-60 компании имат годишни приходи от по 1 млн. долара.