RIM пуска таблета PlayBook на пазара с колебливи очаквания

Производителят на BlackBerry Research In Motion пуска първия си таблет PlayBook на пазара въпреки негативните първи впечатления от устройството и конкуренцията от страна на двете поколения iPad на Apple.
Цената на устройството е 499 долара, а продажбите му започват във вторник в САЩ. Таблетът ще се дистрибутира през веригите магазини като Best Buy и Office Depot. Засега таблетът не разполага с опция за свързване с 3G мрежа и затова не е ясно дали ще се продава и през мобилни оператори.
От компанията не са особено притеснени от ниските оценки за устройството си. "Това не е проблем за нас. Бързината и начина, по който PlayBook може да работи едновременно с няколко приложения, превръщат продукта ни в нещо много мощно", твърди съизпълнителният директор на RIM Джим Балзили, цитиран от "Уолстрийт джърнъл".
Компанията ще се опита да продава PlayBook на базата на бързата синхронизация с BlackBerry, поддръжката на Flash и размера на устройството, което залага на 7-инчов дисплей. С подобни спецификации са други два конкурента на компанията - Galaxy Tab на Samsung, който се продава от края на миналата година и Flyer на HTC, който се очаква в Европа от началото на май. И двата таблета работят с операционната система на Google Android.
RIM обаче предпочете собствената си операционна система за таблета си. Затова и компанията не спира да премахва всички ограничения за разработчиците на приложения, които трябва да създават софтуер за устройството и да го превърнат в по-популярно по този начин. Компанията дори реши, че ще позволи използването на приложения, писани специално за Android устройства. Тази функционалност обаче ще бъде добавена не по-рано от лятото.
Именно липсата на приложения е една от причините RIM непрекъснато да губи пазарен дял при смартфоните в САЩ за сметка на iPhone на Apple и Android устройствата на Google. Затова и продажбите на таблета ще покажат доколко компанията ще успее да се справи с конкуренцията си или ще се принуди да търси други отговор на проблемите си.
Един от ключовете за успеха на таблета на RIM са допълнителните приложения, които представят на практика всевъзможни функционалности - от следене на различни новинарски сайтове, през прогноза за времето до сериозни бизнес функции. Платформата на Apple iOS поддържа над 350 хил. подобни приложения, от които 65 хил. са пригодени за iPad. В Android Market са налични над 150 хил. допълнителни програми.
RIM App World предоставя около 27 хил. приложения за сваляне, но само 3 хил. от тях са съвместими с PlayBook засега. Според RIM обаче поддръжката на приложения за Android ще намали разликата с конкурентите.
PlayBook на компанията е със 7-инчов дисплей с резолюция 1024х600 пиксела и тегло 400 г. Засега той не поддържа 3G свързаност, а цените му са между 499 и 699 долара в зависимост от мястото за съхранение на данни. Тя варира между 16 и 64 гигабайта.