Хонконг е градът, предлагащ най-много луксозни брандове в света

Хонконг е градът, в който присъстват с магазини най-много от водещите 323 световни луксозни брандове, а бързо растящият брой милионери (около 1 милион души) и милиардери в Китай им обещава светло бъдеще в бившата британска колония.
Това е изводът на компанията за имоти CB Richard Ellis, според която в азиатския град са открили поне един свой магазин 84% от елитните брандове.
Втори в класацията е Дубай, където присъстват 82% от брандовете. Търговците продължават да прииждат в най-големия град на Обединените арабски емирства и заради това, че тук им предлагат нови и изгодни търговски площи.
В челната тройка е и Лондон (80% от луксозните брандове имат магазини тук), но тази висока позиция не се дължи на британците. Глобалната криза изправи столицата пред тежко изпитание, а финансовият сектор пострада от високи данъци и нови регулации. Затова лукс секторът разчита особено на гостуващите или временно пребиваващи богати руснаци, украинци и хора от Близкия изток.
Ню Йорк е слязъл на четвърто място със 71% от известните брандове и 41% от прочутите търговски имена, включително Saks Fifth Avenue, Tiffany’s и Bergdorf.
Родното място на много от модните къщи - Париж, е пети със същия дял (71%) от луксозните брандове. Имена като "Лакроа" обаче изпитват финансови проблеми, а други като "Живанши" се пренасочиха към азиатските пазари.
Шестата позиция си поделят едновременно три града - Москва, Сингапур и Токио, с 69% от световните лукс брандове. По време на кризата московският лукс пазар се е свил наполовина, а дизайнери като Алекзандър Маккуин и Вивиан Уестууд затвориха магазините си.
Благодарение на ниските данъци Сингапур заема седмо място по присъствие на търговци на лукс. Малката азиатска държава стана и шестият по популярност пазар за американски брандове (около 40% от тях се предлагат тук).
По присъствието на търговски вериги за стоки от най-висок клас японската столица заема осмо място. Съседството с Китай се оказва решаващо предимство - миналата година Япония е посетена от 1.4 милиона китайци и апетитът на най-платежоспособните от тях помага на Токио да се задържи в топ 10. След земетресението, цунамито и ядрената авария обаче градът може да отпадне от водещите десет.
Кинозвездите и шоубизнесът помагат на Лос Анджелис да се нареди на девето място с 67% от елитните брандове.
Същия процент отчита и Пекин, затварящ списъка на топ 10.