Строителят на магистрала "Люлин" може да бъде "глобен" за нанесени щети

Строителят на магистрала "Люлин" може да бъде "глобен" за нанесени щети

Строителят на магистрала "Люлин" може да бъде "глобен" за нанесени щети
Първата изцяло завършена магистрала в България "Люлин", дълга 19 км, беше официално пусната за движение в недела, но отстраняването на щетите, нанесени при изграждането й, продължава. До 25 май строителят - турската фирма "Мапа Ченгиз", трябва да възстанови пораженията. Заради тях община Перник заплашваше да блокира пускането на магистралата. Основното искане беше да се ремонтира пътят между Перник и близкото село Голямо Бучино.
"Ако срокът не бъде спазен, ремонтът ще бъде направен от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за сметка на гаранцията за изпълнение, дадена от турската компания", каза кметът на Перник Росица Янакиева. Гаранцията се дава в началото на договора и по принцип се освобождава след приключването му.
Премиерът Бойко Борисов каза, че поръчал на регионалния министър Росен Плевнелиев проблемът да бъде решен до 28 май. "Така, както идвах на 15 дни да проверявам тази магистрала, така ще проверявам, докато не си оправят инфраструктурата", каза Борисов и призова живеещите в околните села да "се зарадват на магистралата, защото ще продължим, докато не им се решат проблемите".
Тепърва започва и разрешаването на проблема с евентуалните задръствания при качването и слизането от магистралата в района на кв. "Люлин". Причината е, че тя се влива в двулентовото околовръстно шосе.
"Проблемът ще се реши с разширяване на Околовръстното от магистралата до бул. "Европа". Техническият проект вече е предаден, в момента тече отчуждаването, а строителството може да започне до края на годината", обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Кметът на столицата Йорданка Фандъкова добави, че е разговаряла с министър Плевнелиев да се осигурят пари от държавния бюджет и за отчуждаването, и за строителството, но не е ясно каква е нужната сума.
От АПИ искат да включат разширението на Околовръстното към проекта за път София - Калотина, който се финансира от еврофондовете. Апликационната форма за него обаче закъснявала и затова работата по Околовръстното ще започне по-рано с държавни пари.