Претендентът "Ауди" А6

Претендентът "Ауди" А6

В сравнение с конкурентите си БМВ и "Мерцедес" "Ауди" малко закъсня с лансирането на своя нов модел в класа, в който стандартите задават серия 5, Е-класа и А6. Колата обаче вече е тук, като при лансирането й в България в края на март беше представена не само като най-доброто А6, правено някога, но и най-добрата лимузина в сегмента. Подобна декларация може да изглежда прекалена, но след два дни в компанията на автомобила съм склонен да призная, че в нея има голяма доза истина.
Отвън и отвътре
Що се отнася до дизайна, оценките винаги са твърде субективни. Без да се ангажирам с позиция кой модел в класа е най-красив, мога да отбележа, че А6 хваща окото, откъдето и да го погледнеш. Това, което ми липсва, е повече индивидуализъм, той като отпред лимузината спокойно може да се сбърка с А7 спортбек или А8.
Претендентът "Ауди" А6
Всъщност А6 идва с амбицията, че не предлага по-малко комфорт и екстри от моделите в по-високия клас и тя до голяма степен е оправдана. Интериорът е доста сходен с този на вече цитираните А7 и А8, като за отбелязване са максимална изчистеност и ергономичност, луксът и вниманието към детайла.
Ориентиран към водача
Още със сядането зад волана ми прави впечатление, че приборното табло и централната конзола са леко завъртени към водача, който определено е най-важният човек на борда. Но и пасажерите няма от какво да се оплакват, като и за тях има нужната доза лукс, комфорт и всичко необходимо за едно приятно пътуване.
Заслуга за това има и увеличеното със седем сантиметра междуосие на колата при почти идентични външни размери спрямо предходната генерация.
Претендентът "Ауди" А6
Като шофьор моят фаворит сред новостите са системата, разпознаваща почерка и фаровете със светодиоди вместо крушки за габарити, дългите и късите светлини.
Първата иновация улеснява максимално задаването на адреси за навигацията и търсенето на контакти в телефона, като още след първите няколко букви излизат адекватни предложения. Удивителното е, че системата се справя и с доста грозно изписани букви. Що се отнася до фаровете, в комбинацията с асистента за дълги светлини те се грижат сами за всичко, като осигуряват равномерен светлинен поток на голямо разстояние.
На пътя
Отслабнал с цели 80 килограма спрямо своя предшественик въпреки повечето системи за сигурност и комфорт, "Ауди" А6 седи на пътя уверено. Ако заложите на най-мощния дизелов мотор в гамата, с какъвто беше снабден тестовият автомобил, ще разполагате с динамична и доста икономична лимузина.
Претендентът "Ауди" А6
Двеста четиридесет и петте коня коня са достатъчни ускорението до 100 км/ч да става за 6.1 секунди, като средният разход може да бъде свален до 6 л/100 км. Без амбиции за икономично шофиране, дори напротив, в рамките на теста той беше с около литър и половина по-висок.
Първото, което ми направи впечатление в новото А6, беше невъзмутимостта, с която преминава през малки неравности по пътя, и тишината на борда независимо от скоростта. Снабдена с опционалната система за промяна на настройките на основните системи в четири режима (комфорт, спорт, еко и автоматичен), лимузината сменя характера си за секунди.
Претендентът "Ауди" А6
Дори и при най-спортните настройки обаче воланът не е достатъчно директен, има какво да се желае и по отношение втвърдяването на амортисьорите. Така или иначе обаче лимузината няма за цел да се конкурира с чисто спортните модели, като явно е търсен приемлив баланс.
Само добри думи заслужава автоматичната скоростна кутия с два съединителя, която в зависимост от нуждите дава максимална динамика, като държи оборотомера в червената зона или помага за икономията на гориво с неусетно превключване при минимални обороти.
Претендентът "Ауди" А6
"Ауди" А6 се оборудва и с активен асистент за поддържане на избраната лента, като, следвайки маркировката, колата може да взима само плавните завои, докато междувременно всячески се опитва да събуди вероятно задремалия водач.
Малко забележки
Макар и великолепен автомобил, в "Ауди" А6 открих и няколко неща, които ме изненадаха неприятно. На първо място това е липсата на индикация, че фаровете са запалени, което обаче при автоматичните светлини не е чак толкова голям проблем.
Със съчетаването на няколко нови технологии си обяснявам вторият дребен недостатък на колата. Тестваното "Ауди А6" беше снабдено със старт/стоп система, което е добре за намаляване на разхода в градски условия.
Блокът за управление на климатика за задните места
Блокът за управление на климатика за задните места
Оказа се обаче, че тя не работи, ако колата е с автоматична трансмисия и е задействана системата за автоматично задържане, когато автомобилът е спрял и е на скорост. Така при напълно спрял автомобил двигателят загасва, но в момента, в който се пусне спирачката, отново пали, макар че шофьорът не мисли да потегля.
Цени и конкуренти
Стане ли въпрос за цената, "Ауди" А6 се цели в златната средата. Най-евтината модификация струва 80 258 лв. с ДДС. Сумата може дори да се удвои, ако искате да имате всички екстри, които се предлагат с модела
За сравнение - конкурентите "Мерцедес" Е класа и БМВ серия 5 се предлагат съответно за 76 276 и 83 320 лева в най-евтините си версии, като и там таванът е въпрос на избор.
визитка      
дължина височина ширина междуосие
4.92 м. 1.45 м. 1.87 м. 2.91 м.
       
двигатели уск. 0-100 км/ч макс. скорост комбиниран разход
2.8 FSI (204 к.с.) 8.1*, 7.7 сек. 240 км/ч. 8.0*, 7.4 л/100 км.
       
3.0 TSFI (299 к.с) 5.5* сек 250 км/ч. 8.2* л/100 км.
       
2.0 TDI (177 к.с.) 8.7 сек. 228 км/ч. 4.9 л/100 км.
       
3.0 TDI (204 к.с.) 7.0*, 7.2 сек. 240 км/ч. 5.7*, 5.2 л/100 км.
       
3.0 TDI (245 к.с.) 6.1 сек. 250 км/ч. 6.0* л/100 км.
* - куатро