Ремонтът на линията Димитровград - Свиленград привлече 23 оферти
Цената е с основна тежест при избора на строител |
Рекорден брой кандидати подадоха оферти за ремонта и електрификацията на жп линията от Димитровград до Свиленград. Предложенията на компаниите бяха отворени в четвъртък от комисията по избора към Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
Сред кандидатите са фирми, които и преди са участвали в търгове за жп или пътна инфраструктура, консорциумът, който ремонтира релсите между Пловдив и Бургас, както и едно от дружествата, които работят по магистрала "Тракия".
При обявяването на обществената поръчка не беше посочена индикативна стойност, но преди време проектът беше оценен на около 140 млн. евро. Линията трябваше да бъде ремонтирана с пари по предприсъединителната програма ИСПА, като за това беше избрана италианската фирма "Асталди". Тя се отказа от участъка заради забавеното строителство, България изгуби средства по ИСПА, а отсечката беше прехвърлена за финансиране по оперативната програма "Транспорт".
Повторната поръчка за ремонта на пътя е разделена на три, а компаниите може да кандидатстват само по една. Първата част включва ремонта на 36 км между Димитровград и Харманли, както и на гарите и спирките между тях. За него са подадени десет оферти. Сред кандидатите е сдружение между италианската "Кондоте" и местната "Инжстрой", която спечели търга за част от ремонта на линията между Септември и Пловдив.
Предложения са подали и гръцките компании "Терна" и "Актор", която строи един от участъците на магистрала "Тракия". Сред кандидатите е сдружение между "Алсим" и турската "Аларко", италианската "Чи Ем Чи ди Равена", консорциум с компанията "Станилов" и германската "Хохтийф солюшънс".
Осем фирми кандидатстват за втората позиция - ремонта на 34 км от Харманли до Свиленград и гарите по пътя, както и 4 км между Свиленград и гръцката граница.
Сред кандидатите е обединение между испанските фирми "Гея 21" и "Конструсионес аранс асинас" с варненската "Трансстрой". Обединение с участието на испанските компании спечели част от ремонта на линията Септември - Пловдив. Оферти са подали и "СО-ВА инженеринг 2", чешката ОХЛ-ЖС, гръцката "Джей енд Пи Авакс" и обединенията "Азви-СПХ", "Железопътна инфраструктура 2011", "Джи Си Еф – СК 13 – Трейс", които ремонтират релсите от Пловдив до Бургас, както и италианската Че Ел Еф.
Най-малко оферти - 5, има за третата позиция по поръчката за изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на подстанцията в Димитровград. Кандидатите са италианската "Бончини", "АБВ България", испанската "Електра Коби", португалската "Ефасек енженяриа и системаш" и българската "Старт инженеринг". Предстои да бъдат оценени техническите предложения, които имат 40% тежест, а след това да се отворят и цените с тежест 60%.