Полезна диета

Полезна диета

Всичко прекалено е вредно, гласи една популярна житейска максима. От "Пежо", изглежда, се вслушаха в нея и след като моделите им ставаха агресивни, по-агресивни и се целиха в определението най-агресивни, беше направен един плавен завой към по-стилното излъчване, спечелило на марката милиони почитатели. Тонът беше зададен от модела 508, а сега и преминалото през фейслифт 308 стана по-дружелюбно.
Новостите
В сравнение със своя предшественик, появил се през есента на 2007 г. и намерил 930 000 купувачи, промененият автомобил има доста по-малка радиаторна решетка. Фаровете също са по-малки и далеч по-стилни заради играта на черни и хромирани елементи. Край светлините за мъгла се появява кант от светодиоди, а като цяло в 308 присъства повече хром.
Гамата на 308 се предлага и с нови джанти
Гамата на 308 се предлага и с нови джанти
Както повелява традицията, с фейслифта моделът получава и три нови цвята (вече общо 11) - два сини и един кафяв. За разлика от своя предшественик колата вече няма да се предлага с три врати, а само като хечбек с пет, комби и купе-кабриолет.
Технологиите
Освен външните промени в "Пежо 308" има и скрити за окото новости. Интересното тук е, че при запазени размери и дори по-богато оборудване теглото на колите от гамата е свалено средно с 25 килограма. Осемте мотора, които се монтират на 308, пък са минали през пълна преработка с цел екология и вече предлагат по-нисък разход на гориво и отделят по-малко вредни емисии. Колата може да се обуе с гуми с намалено триене при търкаляне, а коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличните за сегмента 0.28 Сх.
Багажникът събира 430 литра минимум и 1398 литра максимум
Пежо
Багажникът събира 430 литра минимум и 1398 литра максимум
Най-интересната технологична новост се предлага в комбинация с 1.6-литровия дизел с мощност 112 к.с., който вече може да се снабди с микрохибридна система. В основата си това е стоп/старт технология, но с някои предимства. Така например загасването на мотора става още при скорост от 20 км/ч, ако колата не е на скорост. Освен това първоначалния тласък за потеглянето идва от реверсен стартер-алтернатор с мощност 2.2 киловата. Системата дава икономия на гориво до 15% в градски цикъл на движение
Зад волана
Бордовият компютър на версиите със стоп/старт система са снабдени с функция екометър, така че в рамките на теста можех да засека колко минути ненужна работа на мотора на място спестява тя. За преход от петдесетина километра в смесен режим на движение и слаб трафик се оказа, че става въпрос за малко над три минути.
Заслужава отбелязване и фактът, че стартирането на мотора става едва забележимо, без вибрации и неприятен шум. Що се отнася до загасването на двигателя, единствено по оборотомера се ориентирах кога става то.
Обемът на местата за вещи в салона е 42 литра
Пежо
Обемът на местата за вещи в салона е 42 литра
Макар и екологичен, дизелът с мощност 112 к.с. съвсем не е спънат и осигурява на 308 хечбек много добра динамика. При доста неравномерно каране - по планински път, разходът на гориво се оказа малко над 6 л/100 км при 4.4 л/100 км по книжка. Иначе 308 ми се понрави със запазената комфортна возия, стабилност в завой и послушно следване на зададената с волана траектория. Само добри думи заслужават и прецизно работещите спирачки.
Цени и конкуренти
"Пежо 308" фейслифт направи официалния си български дебют на започналото в събота автомобилно изложение в София. Базовата версия на колата е с цена 30 118 лева с ДДС и е снабдена с 1.4-литров бензинов мотор с мощност 98 конски сили, фарове за мъгла, централно заключване, ел. пакет, климатик, аудиосистема с шест тонколони и управление от волана и т.н. Очаква се 308 да получи и сертификат N1, което ще позволи да ползва данъчен кредит.
Конкурентите*    
модел цена  
Форд Фокус II 22 990  
Киа Сийд 23 880  
Тойота Аурис 25 515  
Рено Меган 25 910  
Фолксваген Голф 26 990  
Хюндай i30 26 990  
Ситрон С4 27 121  
Опел Астра 27 900  
Мазда 3 29 990  
Мицубиши Лансър 33 990  
* - с ДДС за версиите с пет врати