"Шевролет" представи пред автомобилни журналисти от цял свят в Цюрих новата генерация на модела си "Авео".
"Шевролет" представи пред автомобилни журналисти от цял свят в Цюрих новата генерация на модела си "Авео". С неговата поява "Шевролет" вече няма модел, който да е наследен от купената през 2002 година корейска компания "Деу". Както и досега "Авео" ще се предлага в два силуета - хечбек и седан (вдясно). "Шевролет Авео" е изцяло нов автомобил с напълно обновена външност и вътрешно пространство за пътниците, новоразработена ходова част и каросерийна структура, както и модернизирана гама от двигатели. Седанът (на преден план) е с 360 мм по-дълъг от версията хечбек, чиято дължина възлиза на 4039 мм. В предната част голямата, хоризонтално разделена на две решетка, с централно разположена маркова емблема, веднага идентифицира "Авео" като модел на "Шевролет". Предните светлини на "Шевролет Аево" са вдъхновени от мотоциклетната стилистика. Задните светлини на версията хечбек нямат общ прозрачен покривен панел, хармонирайки с оформлението на предните светлини на автомобила. За разлика от това решение, задните светлини при седана са обгърнати от панел с два елемента, добавящ нотка на изисканост. Както и при "Спарк", дръжките на задните врати на хечбека са разположени в горната част на вратите, създавайки подобен на спортно купе силует. Дръжката на задните врати при хечбека Гамата от бензинови агрегати включва две версии с работен обем 1.2 литра и мощност съответно 70 к.с. и 86 к.с. Те дават ускорение до 100 км/ч за 14.3 и 13.6 секунди и имат разход на гориво в смесен цикъл от 5.9. и 5.1 л/100 км. Другите два бензинови двигателя са с работни обеми 1.4 (100 к.с) и 1.6 (115 к.с.). Те се справят с касическия за автомобилите спринт за 12.2 и 11.3 секунди при разход на гориво 5.9 и 6.6 л/100 км. Двата най-мощни бензинови мотора при "Авео" могат да се комбинират с автоматична шестстепенна трансмисия, която се монтира за пръв път в малък модел на "Шевролет" От есента "Авео" ще се предлага и с 1.3-литров турбодизелов задвижващ агрегат (за първи път при малките модели на "Шевролет" в Европа), който ще използва система за директно впръскване на гориво common-rail, автоматична старт/стоп технология и турбокомпресор с променлива геометрия. Моделите с 1.2-литров бензинов и 1.3-литров турбодизелов двигател се предлагат с електрически сервоусилвател, с индикатор за износването, благодарение на който прецизността на управлението се гарантира независимо от увеличаването на възрастта на автомобила. Багажното пространство на седана осигурява полезен обем от 502 литра, с което се нарежда сред най-добрите в това отношение представители на своя клас. Багажникът на хечбека . При сгъната задна седалка в товарния отсек на хечбека се побират 653 литра Оформление на арматурното табло в стил "двоен кокпит" при Aveo е заимствано "Корвет". Главният блок от контролни прибори продължава темата, вдъхновена от дизайна при модерните мотоциклети и представена във външната стилистика на автомобила. Той съдържа кръгъл аналогов скоростомер, разположен в асиметричен циферблат от течни кристали с голям цифров дисплей. Блоковете за управление на вентилацията и аудиосистемата са максимално лесни за употреба Колата има двете жабки, едната от които с вграден USB-вход. Функциите на всички електронни устройства, инсталирани в горната жабка могат да се управляват посредством бутоните на волана или бутоните на аудиосистемата. Междуседалките има три поставки за чаши В предните врати спокойно се събират и големи бутилки Не липсва и вграден калъф за очила Под предната седалка може да се поръча чекмедже Цените на хечбек версията на "Авео" за България стартират от 19 450 лв с ДДС за 1,2л. двигател с 86 к.с., а за седана – от 20 000 лв с ДДС