Продължава маркирането на опасни зони по крайбрежието

Продължава маркирането на опасни зони по крайбрежието

Продължава маркирането на опасни зони по крайбрежието
Втори ден продължи поставянето на предупредителни буйове по черноморското крайбрежие. До края на деня днес бяха обозначени 5 опасни места по Южното черноморие - подводни скали на подхода към яхтения кей на Равда, плитчина край входа на пристанище Поморие, плитчина край нос Колокита до Созопол, плитчина край Китен и скали пред вълнолома на Царево. Това съобщи DarikNews.bg. Вчера, в първия ден на операцията, бяха поставени два буя. Първият и единствен за Северното Черноморие сигнализира за плитчини източно от Черни нос, край Карадере. Само през последната година там са се потрошили 3 яхти. Вторият буй бе поставен на подхода към пристанище Несебър. Предупредителните буйове ще пазят от инциденти любителите на яхтите и ветроходните съдове. Разположението на сигнализиращите съоръжения е съгласувано с Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Министерство на отбраната.
От Българската асоциация на яхтените пристанища/БАЯП/ и от Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България/АПВЯБ/ заявиха, че по родното море има много опасни места, които не са обозначени, защото са извън препоръчителните морски коридори за търговското корабоплаване. Двете организации осъществяват операцията с кораб, водолази и оборудване. Самите буйове пък са закупени от застрахователна компания. Двудневната обезопасителна операция ще струва над 20 000 лева. Само един инцидент с яхта излиза по-скъпо, посочи Лъчезар Братоев - председател на БАЯП и председател на УС на АПВЯБ.
Над 30 са опасните места по цялото крайбрежие. Опасностите по Южното Черноморие са повече, тъй като на север е по-стръмно и край брега има достатъчно дълбочина, обясни Братоев. По думите му най-голямата опасност за плавателните съдове на север е Аладжа банка - подводен риф точно срещу Златни пясъци. Там имало сериозен корабен буй, който наскоро изчезнал.
Буйове на останалите необезопасени места ще бъдат поставени през следващите 1-2 години. Идеята е обозначителните морски знаци да се прибират през ноември и поставят обратно в началото на април, за да не бъдат скъсани или преместени при зимните бури.
Буйовете скоро ще бъдат снабдени с червена лампа със соларни батерии. Така те ще светят вечер и при мъгли.