Министърът на транспорта: Автобусите с таван за възрастта и с колани

Министърът на транспорта: Автобусите с таван за възрастта и с колани

Ивайло Московски
Дневник
Ивайло Московски
Ден след катастрофата на 23-годишен автобус на магистрала "Тракия", при която загинаха 8 души, министърът на транспорта Ивайло Московски лансира законови промени, които да осигурят по-голяма сигурност на превозите. Сред тях е отхвърленото вече веднъж от парламента възрастово ограничение на колите.
Министърът предлага още автобусите задължително да имат колани за пътниците, антиблокираща система за колелата и стабилизиращ механизъм. Конкретните идеи за текстове ще бъдат обсъдени другата седмица с браншовите организации. Представителите на големите компании са съгласни с възрастовото ограничение.
От Асоциацията на автобусните превозвачи смятат, че границата трябва да зависи от дължината на маршрутите - възрастта на автомобилите по дългите маршрути трябва да е до 10 години и да стига 20 за по-късите линии. Оттам обаче искат паралелно с това да се закрият и нерентабилните линии.
Представителите на по-малките превозвачи не отхвърлят идеята за възрастово ограничение, но се опасяват, че това може да увеличи цените на билетите и да ги изхвърли от конкуренцията за дългите маршрути. Засега депутати от ГЕРБ смятат, че безопасността може да се повиши и с по-голям контрол, а промени в законите не трябва да се правят прибързано.
Още повече че причините за катастрофата предстои да се изясняват и това може да се окаже именно ниският контрол. Проверката на министерството на транспорта след катастрофата в сряда показа пропуски при издаването на лиценза на превозвача "Ентуртранс", който днес беше отнет.
Има и съмнения за ефективността на техническия преглед на катастрофиралия автобус. Московски обеща до края на годината да работи видеонаблюдението в техническите пунктове. Ръководството на агенция "Автомобилна администрация" и на поделението й в Бургас беше освободено.