Велоалея ще замени стари релси (видео)

Велоалея ще замени стари релси (видео)

Снимка от 2 юли 2009 г. показва някои характерни особености на софийските велоалеи.
Снимка от 2 юли 2009 г. показва някои характерни особености на софийските велоалеи.
Ако има нещо по-тъжно от стари и неупотребявани железопътни релси, то това е демонтирането им. Точно това предстои да се случи на жп линията свързваща гара "Пионер" и гара "Подуене" в София. Предвидено е отсечката дълга 7,5 км. да стане зона за велосипедисти и пешеходци. Ако намерението бъде реализирано, тя ще се превърне в допълнителна връза към Спортната зала. Пречка може да се окаже, че Национална компания "Железопътна инфраструктура" все още няма документи, които да докажат, че е собственик на цялата жп линия.
Същевременно тази сряда ВМРО организира пред Министерството на транспорта протест срещу демонтажа на линията. Няма да се учудя, ако в скоро време на мястото на гара "Пионер" се появи мол "Пионер", каза Ангел Джамбазки, зам.председател на партията. Той предложи трасето да се приспособи и да се използва за вътрешноградски релсов транспорт.  
От Министерство на транспорта отговориха, че условие на Световната банка за развитие на железопътния сектор е закриването на нерентабилните жп трасета. Освен това институцията припомни, че още през 2007 г. е дадено разрешение за закриване на отсечката и, че "линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия."
На гара "Пионер" има множество магазини, предлагащи строителни материали. През последните години мястото претърпя трансформация и от оживения център в годините на жилищния бум, сега, поне на пръв поглед, се е превърнало в спокоен търговски пункт. "От поне две години от тук не е минавал влак," казва жена, работеща на строителната борса. "Иначе всички, които работим тук, повечето сме от доста време, сме разтоварвали стока от товарните влакове."
Според живеещи в района на гарата, работници вече са започнали подготовка за демонтажа на линиите. Министър Московски обаче отрича, че има подобна процедура. Първоначално обявените разчети сочеха, че премахването на трасето ще струва 240 000 лева.
Снимка от 2 юли 2009 г. показва някои характерни особености на софийските велоалеи.
Снимка от 2 юли 2009 г. показва някои характерни особености на софийските велоалеи.
Кметът на София Йорданка Фандъкова каза за Дневник, че ще съдейства с каквото може за изграждане на велоалея, ако НКЖИ вземе окончателно решение за това. "Смятам, че това би било едно добро решение. Изграждането на велоалеи е приоритет за Столична община", заяви тя.       
В момента железопътното трасе не е напълно неизползваемо – в участъка от тържището "Слатина" до "Винзавод", по официална информация, се движат средно по 9 вагона месечно. Линията винаги е била използвана само за превоз на товари. .