Philips предупреди инвеститорите за лоши резултати

Холандският производител на електроника Philips предупреди, че печалбата му за второто тримесечие ще е доста по-ниска от очакванията като компанията продължава да се бори за пазарен дял с азиатските си конкуренти под ръководството на новия изпълнителен директор на компанията - Франс ван Хутен.
От компанията заявиха, че слабите продажби на осветителните тела и потребителската електроника ще бъдат компенсирани от двуцифрен ръст в продажбите на медицинска техника.
След съобщението акциите на Philips загубиха над 11 на сто от стойността си до € 15.94 в сутрешната търговска сесия на Амстердамската борса.
Ръководството на компанията оправда слабите продажби на осветителните тела с анемичния строителен сектор в развитите страни и добави, че брутните продажби на осветителните тела ще нарастват, но слабо.
Производственият капацитет не се използва пълноценно поради слабото търсене, особено в Западна Европа. А маржинът на печалба в подразделението занимаващо се с производството на осветителни тела спадна до около 4%, доста под нивото от 10% през първото тримесечие.
Освен това намалялото потребление в Западна Европа е ударило и приходите на подразделението, което произвежда домакински елекроуреди и продукти. Продажбата на базираната в Хонконг компания за телевизори – TPV, която бе обявена през април, също е допринесло за по-лошите резултати. Това се изтъква и като причина поделението за аудио-визуални и медийни продукти да регистрира отрицателни финансови резултати.
Според анализатори обаче всичко това вече е "консумирана" новина от предишни изявления на компанията. А Виктор Барено от SNS Securities коментира, че "ръководството на Philips не е успяло да предостави правдоподобно обяснение за по-лошите резултати".
Редица анализатори се оплакаха в сряда, че съобщението предупреждаващо за намаляването на печалбата, не съдържа достатъчно детайлна информация за влошаващите се показатели. В дългосрочен план инвеститорите са загрижени най-вече за поделението, което работи в осветителния бизнес, заради нарастващите разходи за материали и азиатската конкуренция.