Philips предупреди инвеститорите за лоши резултати

Philips предупреди инвеститорите за лоши резултати

Philips предупреди инвеститорите за лоши резултати
Reuters
Холандският производител на електроника Philips предупреди, че печалбата му за второто тримесечие ще е доста по-ниска от очакванията като компанията продължава да се бори за пазарен дял с азиатските си конкуренти под ръководството на новия изпълнителен директор на компанията - Франс ван Хутен.
От компанията заявиха, че слабите продажби на осветителните тела и потребителската електроника ще бъдат компенсирани от двуцифрен ръст в продажбите на медицинска техника.
След съобщението акциите на Philips загубиха над 11 на сто от стойността си до € 15.94 в сутрешната търговска сесия на Амстердамската борса.
Ръководството на компанията оправда слабите продажби на осветителните тела с анемичния строителен сектор в развитите страни и добави, че брутните продажби на осветителните тела ще нарастват, но слабо.
Производственият капацитет не се използва пълноценно поради слабото търсене, особено в Западна Европа. А маржинът на печалба в подразделението занимаващо се с производството  на осветителни тела спадна до около 4%, доста под нивото от 10% през първото тримесечие.
Освен това намалялото потребление в Западна Европа е ударило и приходите на подразделението, което произвежда домакински елекроуреди и продукти. Продажбата на базираната в Хонконг компания за телевизори – TPV, която бе обявена през април, също е допринесло за по-лошите резултати. Това се изтъква и като причина поделението за аудио-визуални и медийни продукти да регистрира отрицателни финансови резултати.
Според анализатори обаче всичко това вече е "консумирана" новина от предишни изявления на компанията. А Виктор Барено от SNS Securities коментира, че "ръководството на Philips не е успяло да предостави правдоподобно обяснение за по-лошите резултати".
Редица анализатори се оплакаха в сряда, че съобщението предупреждаващо за намаляването на печалбата, не съдържа достатъчно детайлна информация за влошаващите се показатели. В дългосрочен план инвеститорите са загрижени най-вече за поделението, което работи в осветителния бизнес, заради нарастващите разходи за материали и азиатската конкуренция.