Концесиите на летища - безинтересни, германска фирма искала линията Септември - Добринище

Концесиите на летища - безинтересни, германска фирма искала линията Септември - Добринище

Концесиите на летища - безинтересни, германска фирма искала линията Септември - Добринище
Нулев инвеститорски интерес към концесиите на летища Пловдив, Русе и Горна Оряховица отчита засега транспортното министерство. За трите аерогари бяха открити концесионни процедури през пролетта, като до изтичането през този месец на крайните срокове за подаване на оферти не беше постъпило нито едно предложение. За това сроковете бяха удължени с по четири месеца.
Според зам.-министъра на транспорта Камен Кичев засега няма интерес и към концесиите на жп гари. Въпреки това директорът на Националната компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев каза днес, че в момента се подготвят процедурите гарите във Варна, Пловдив и Бургас. Подготовката на обявяваната от години като приоритетна концесия на Централна гара в София продължава да се бави заради проблеми с изясняването на собствеността.
Въпреки липсата на интерес към гарите Кичев съобщи, че германски инвеститор иска да развива линията от Септември до Добринище. На днешното си заседание правителството разгледа доклад на министерството за започване на подготовка на концесията на 125-километровата теснолинейка. Зам.-министърът не уточни коя е компанията с интерес, но добави, че тя иска да развива туристически пътувания по маршрута, който минава през Велинград, Разлог и Банско. Кандидат-инвеститорът предлагал услугата в Австрия и Германия.
Сега трасето се поддържа от 300 служители на НКЖИ, а на година разходите за това са 5 млн. лв. По линията се движат само пътнически влакове и приходите от инфраструктурни такси са само около 200 хил. лв. годишно. Според Кичев се проучват възможностите и за товарни превози по маршрута. Директорът на НКЖИ смята, че концесионният модел трудно ще бъде приложен към други части от жп мрежата, тъй като частни фирми могат да поддържат трасетата, но не и сигнализацията и управлението на движението.
Засега министерството на транспорта приключи успешно само една от обявените концесии - на част от пристанище Бургас. Тя беше спечелена от единствения кандидат - Параходство "Български морски флот". От министерството подготвят обявяването на концесии за пристанищата Русе, Лом и Варна. Вероятно ще се търси инвеститор за цялото варненско пристанище, а концесията за русенското ще е разделена на три части. Концесионната процедура за пристанище Лом ще тръгне за втори път, след като първата се провали.