DHL поема логистиката на батериите за eлектромобилите на "Рено"

DHL поема логистиката на батериите за eлектромобилите на "Рено"

Рено Флуанс З.Е.
Рено
Рено Флуанс З.Е.
"Ди Ейч Ел аутомотив" (DHL Automotive), базираното в Германия подразделение за доставка на пратки за нуждите на автомобилостроенето на спедиторската компания, ще се грижи за логистиката на батериите за електромобилите на "Рено". Договорът вече е подписан, но влиза в сила от 1 септември.
Контарктът е за три години и предвижда Ди Ейч Ел да се грижи за съхранението и бързата доставка на батериите, използвани в колите на ток на "Рено". Той не включва грижа за логистиката на акумулаторите за електромобилите на "Нисан".
"Ди Ейч Ел аутомотив" поема ангажимента да държи в различни складове в Европа литиево-йонни батерии, които да доставя максимално бързо до дилърите на "Рено". Акумулаторите ще се съхраняват при специални условия, като за тях ще бъдат изградени обособени зони в депата на компанията.
"Ди Ейч Ел" аутомотив разполага с около 200 склада в цял свят, в които съхранява части, компоненти и консумативи за автомобилната индустрия, като доставя пратки за автомобилни заводи, сервизи и търговци на резервни части. Сред клиентите на компанията са "Даймлер", "Фолксваген" и "Форд".
Според директора, отговарящ за международната стратегия в областта на автомобилните доставки на Ди Ейч Ел, Паскал Кемпс масовото навлизане на пазара на електромобили поставя пред спедиторските компании нови логистични предизвикателства. Той е категоричен, че е нужно обучение на персонала за работа с чувствителните и потенциално опасни батерии и закупуването на специално оборудване за транспортирането и съхранението им.
Кемпс добавя, че "Рено" е избрала Ди Ейч Ел заради нейния опит и възможността да предложи логистични бази в цяла Европа. Той е категоричен, че дистибуторската мрежа на спедиторската компания ще следва експанзията на електромобилите на "Рено". Централният склад за батериите ще се намира в комплекса на "Ди Ейч Ел" край Париж.
"Рено" има амбицията да е основен играч на пазара на електромобили в Европа. Към момента на пазарите на Стария континент могат да се поръчат два модела на ток на компанията - ванът "Канго" и седанът "Флуанс". Догодина започват доставките на компактния автомобил "Зои" и двуместния хибрид между мотопед и кола "Туизи".