Philips обяви изненадващи загуби за второто тримесечие

Холандският концерн за електроника Philips обяви изненадващи загуби от 1.3 млрд. евро през второто тримесечие на годината, съобщава Reuters. От компанията обясниха слабите финансови резултати със свитото потребителско търсене в Северна Америка и Европа.
Изпълнителният дирекор Франс ван Хоутен пое Philips през април с намерението да промени управленската структура на компанията и да опрости начина, по който тя функционира. Промените целят да се увеличи ефективността, като по този начин холандците да останат конкурентоспособни на поддържащите ниски цени азиатски производители. Въпреки това за същия период - от януари до юни, акциите на Philips записаха спад от 20%, като по този начин пазарната капитализация на компанията падна до 17.9 млрд. евро, отбелязва Bloomberg. За последните 12 месеца общият спад в цената на акциите е 30%, като за сравнение - този на сектора като цяло се е повишил с над 16%.
Холандската компания се конкурира с GE и Siemens в продажбите на медицинско оборудване и осветителни тела. На пазара на потребителска техника основни конкуренти са корейските производители LG и Samsung. Именно при битовата техника Philips отбелязва сериозни загуби вследствие на ниското потребителско търсене, бюджетните ограничения и страховете от безработица на основните пазари на компанията.
От ръководството на холандския производител обявиха, че ще предприемат програма за съкращение на разходите в размер на 500 млн. евро до 2014 г., за да се справят с проблемите. Въпреки това Франс ван Хоутен съобщи на медиите за предстоящо обратно изкупуване на акции за 2 млрд. евро с надеждата, че компанията ще стъпи бързо на краката си.
Новите цели пред базирания в Амстердам концерн, които бяха обявени днес, са вдигане на продажбите между 4 и 6 процента до 2013 г. Според анализатори тези планове могат да бъдат реализирани и обратното изкупуване на акции е положителен ход, но като цяло представянето на компанията е разочароващо.