Новата яхта на БМВ

Новата яхта на БМВ

В повечето случаи целта на едно пътуване е достигане до крайната точка. В този смисъл аз поне гледам почти да не спирам, за да пристигна възможно най-бързо. С БМВ Серия 6 кабрио може би за първи път не исках да пристигам там, за където бях тръгнал, целта беше самото пътуване. Вдъхновен от яхтите, автомобилът като тях доставя удоволствие със самото си движение.
Благодарение на пътните служби усещането за плаване у нас е още по-силно, но откритата баварка люшка така приятно, че нарочно почваш да търсиш неравностите.
БМВ Серия 6 кабриолет е прибавило цели 7.5 см към дължината и междуосието на предходната генерация и вече с известни компромиси в колата могат да пътуват до четирима души. Багажникът също е учудващо голям за сегмента - 300 литра във версия кабрио и 350 литра, когато колата е закрита. В моя случай събра три сакчета с багаж, детска количка и още няколко торбички с дреболии.
На борда
На борда четиримата пасажери са заобиколени от лукс от най-висока класа - кожа, дърво, алуминий, точно като на спортна яхта. Типично за БМВ около капитана зад руля са разположени всички нужни копчета за контрол.
Новата яхта на БМВ
За целта средната част на арматурното табло с контролния дисплей на системата за управление iDrive, централните дюзи на вентилацията, както и уредите за управление на музикалната и климатичната инсталация са завъртени леко към шофьора.
Както и други модели на БМВ, Серия 6 кабриолет е оборудвана с контролно табло с технология Black Panel, т.е. километражът, оборотомерът, скалите за количеството гориво и температурата на охладителната течност са разположени върху огромен дисплей. Това позволява по цялото неговото протежение да се извеждат редица помощни данни от бордовия компютър, навигационната система и т.н.
Истинска наслада за окото и същевременно изключително удобен за употреба е бордовият монитор, оформен като свободно стоящ дисплей, вграден в галванизирана хромирана рамка. Серийно мониторът е с размер от 7 инча, но в тествания автомобил той беше в комбинация с опционалната навигационна система Professional и съответно имаше екран от 10.2 инча. На него спокойно могат да се гледат филми, а в нормални условия извежданата информация се чете лесно.
Купе или кабрио
Новото БМВ Серия 6 кабриолет разполага с мек покрив. Гюрукът осигурява добра топлоизолация, което позволява автомобилът да се ползва през цялата година. Тъй като тестът беше през юни, успях да оценя само неговата шумоизолация, която е отлична.
Новата яхта на БМВ
Автоматичното отваряне и затваряне на мекия се активира с бутон, разположен на средната конзола. Процесът на превръщане от купе в кабриолет отнема 19 секунди, а обратната трансформация – 24 секунди. Голямото предимство е, че операциите могат да се извършват и по време на движение със скорост до 40 км/ч.
При свален покрив и монтиран дефлектор над задните седалки в купето вятърът не се усеща. При липсата на платнена преграда обаче отпред подухва приятно, но на задните седалки е доста ветровито.
Това обаче не е голям проблем, тъй като возенето със Серия 6 кабрио доставя удоволствие дори при движение с 50 км/ч. Е, аз не успявах да поддържам толкова ниска скорост, но се носех кротко с около 80 км/ч. При застигане на по-бавни от мен натискането на педала на газта осигуряваше изпреварване за секунди, дори на къси прави.
На пътя
Тук е моментът да отбележа, че дори с базовия мотор (бензинов с мощност 320 к.с. и въртящ момент 450 Нм) "яхтата" на БМВ може да е много пъргава и недостижима по завоите. Ускорението до 100 км/ч става за 5.7 секунди, а ако колата е снабдена и със системата "Динамичен контрол на управлението", в един момент можеш да си помислиш, че си зад волана на спортен автомобил.
Междуосието на кабриото е 2.86 м.
Междуосието на кабриото е 2.86 м.
Тази система позволява на водача да променя настройките на автомобила между режимите NORMAL, SPORT и SPORT+, които се отразяват на реакцията на педала на газта, работата на двигателя, на сервоусилването на кормилното управление, на системата за контрол на стабилността и на динамиката на превключване на предавките на автоматичната трансмисия. Тестваната кола разполагаше и с опцията Adaptive Drive, която пък предлага допълнителен режим COMFORT за още по-безметежно носене по пътя.
Като на писта
Не се сдържах да видя и спортната страна на кабриото, като се пуснах по завоите покрай язовир "Искър". Удоволствието е невероятно, особено когато таванът е сгънат и чуваш рева на мотора, свиренето на гумите и звука от вятъра.
В "Спорт+" режим, когато и стабилизиращата програма е изключена, БМВ Серия 6 кабрио си става истински състезател автомобил. Воланът е тежък, трансмисията е в обороти, позволяващи мигновено ускорение, спирачките спират безкомпромисно при нужда, а стабилността е забележителна.
Е, запасът от ход, показван от бордовия компютър, намалява стремглаво, на като цяло мощното кабрио може да бъде и доста икономично. В рамките на теста разходът беше около 10 на сто в смесен цикъл при 7.9 л/100 км по книжка.
Приборното табло е един огромен дисплей, на който информация се извежда по цялото протежение. В случая се вижда информация, че круизконтрола е включен, функцията автоматичен стоп на скоростната кутия е задействан и старт/стоп системата е загасила мотора. Оранжевият триъгълник вляво показва, че има някакъв проблем (в случая нивото на течността за чистачки е ниско)
Приборното табло е един огромен дисплей, на който информация се извежда по цялото протежение. В случая се вижда информация, че круизконтрола е включен, функцията автоматичен стоп на скоростната кутия е задействан и старт/стоп системата е загасила мотора. Оранжевият триъгълник вляво показва, че има някакъв проблем (в случая нивото на течността за чистачки е ниско)
Тук е моментът да допълня, че търсещите още по-спортен открит автомобил могат да поръчат колата и с 4.4-литров осемцилиндров бензинов мотор с мощност от 407 к.с., който гарантира ускорение до 100 км/ч за пет секунди.
Поглед зад ъгъла
Разбира се, паркирането на дългата близо пет метра "яхта" не е лесно упражнение, но сред предлаганите като екстра системи има такива, които улесняват задачата. За препоръчване е системата Surround View, която посредством няколко камери дава поглед към всички зони около колата.
Камерите от двете страни на предната броня позволяват дори да се надникне зад ъгъла
Камерите от двете страни на предната броня позволяват дори да се надникне зад ъгъла
Много полезни при автомобил с толкова дълга предница са и двете камери, монтирани отляво и дясно на предната броня, които буквално позволяват да се надникне зад ъгъла. Другите интересни системи са тази за нощно виждане с разпознаване на пешеходци и Head-Up дисплеят, прожектиращ данни за скоростта и от навигацията пред погледа на шофьора.
Цената на удоволствието
Накрая бих искал да кажа и няколко думи за външния вид на кабриото, макар че това винаги е твърде субективно. Поне за мен БМВ Серия 6 кабрио е от типа коли, които е удоволствие да гледаш независимо от гледната точка.
На които и детайл да попадне погледът, става ясно, че по него е мислено много. Да, безспорно дизайнерите на БМВ са искали да се изфукат с този модел, като са го направили да изглежда така, сякаш казва, "вижте ме колко съм готин, с класи съм над всички други на пътя". В случая обаче това не е просто поза.
Вниманието към детайла впечатлява
Вниманието към детайла впечатлява
Разбира се, както и лъскавите яхти, така и този автомобил не е за всеки. Цените започват от 165 400 лв. с ДДС за версията с по-скромния мотор (640i) и от 191 800 лв. за модификацията 650i. Въпреки свръхбогатото базово оборудване изкушенията под формата на допълнителни екстри са толкова много, че могат да закръглят цената на кабриото до четвърт милион.