Силните продажби на Kinect компенсираха слабите резултати на Windows за Microsoft

Силните продажби на подразделението за видеоигри на Microsoft помогнаха на най-голямата софтуерна компания в света да отчете по-добри от очакваните финансови резултати за второто тримесечие на годината. Рекордните приходи на технологичния гигант идват въпреки свитите продажби на Windows, който губи позиции заради несигурността на потребителския пазар и навлизането на таблетите. Негативните новини за компанията идват и онлайн подразделението й, което не загуба за 22-ро поредно тримесечие.
Microsoft отчете приходи в размер на 17.4 млрд. долара за трите месеца между април и юни, което над прогнозираните от анализаторите 17.2 млрд. долара. Нетната печалба на компанията се е увеличила с 30% до 5.87 млрд. долара, което също е над предварителните очаквания на Уолстрийт. От компанията коментират, че добрите резултати се дължат най-вече на съживяването на бизнеса, който отново инвестира в технологични решения.
Сигурността на потребителските пазари обаче остава, коментират от софтуерния гигант. Това важи особено в Европа, която е разтърсвана от дълговата криза. В развиващите се икономики обаче компанията се радва на продължаващ стабилен ръст.
Най-добре представилите се подразделения на Microsoft за бизнес дивизията, която продава продукти като Microsoft Office и подразделението за забавления, което се занимава с конзолата Xbox 360 и контролера Kinect. При бизнес софтуера технологичният гигант отчита ръст от 7%, който се дължи най-вече на ръста в продажбите на офис пакета Office. От него вече са реализирани над 100 млн. лиценза на глобално ниво.
При подразделението за видеоигри ситуацията е още по-розова. Там Microsoft реализира 30% ръст в приходите на тримесечна база и 45% ръст за цялата си финансова година, която приключва през юни. Успехът се дължи най-вече на "инерцията, която набраха Xbox 360, Kinect и Xbox Live", твърдят от компанията.
Не толкова оптимистично е положението в онлайн подразделението на компанията, което не е излизало на печалба от началото на 2006 г. Дори обратното - загубата на дивизията, управляваща търсачката Bing и другите онлайн проекти на Microsoft отчита лек ръст до 728 млн. долара. Лошите новини от софтуерното подразделение, което отговаря за основния продукт на компанията - операционната система Windows - също са се свили с 1% заради слабото търсене от страна на потребителите и навлизането на таблетите на пазара. Ефектът на iPad и клонингите му се усети от Microsoft за първи път през предходното тримесечие.