"Манчестър юнайтед" удари джакпота с американското турне

"Манчестър юнайтед" удари джакпота с американското турне

Пресконференция на Алекс Фъргюсън след победата на "Сиатъл саундърс" със 7:0
Reuters
Пресконференция на Алекс Фъргюсън след победата на "Сиатъл саундърс" със 7:0
Преди осем години обикновеният спортен фен в САЩ не можеше да различи Рой Кийн от Клеберсон. Сега "Манчестър юнайтед" е една изключително популярна марка отвъд океана, а за предстоящия приятелски мач срещу "Чикаго файър" всички 61 500 билета вече са продадени.
Благодарение на непрекъснато разрастващата се популярност на Висшата лига и на способността на "Найки" да пласира "Юнайтед" на американския пазар, отборът се котира толкова добре, колкото в Манчестър, Куала Лумпур и Банкок.
Над 67 хиляди зрители изгледаха победата на "червените дяволи" нас "Сиатъл саундърс" със 7:0. Следващата събота на "Федекс фийлд" във Вашингтон престои най-голямото шоу за феновете на футбола в САЩ – приятелският мач между "Юнайтед" и "Барселона", който ще бъде повторение на финала на Шампионската лига. Капацитетът на стадиона на "Вашингтон редскинс" е 82 хиляди седящи места, а организаторите очакват той да бъде запълнен до край.
Приходите от турнето на "червените дяволи", което включва общо пет мача, не са обявени от клуба и от организаторите. С фиксираната такса от 3 млн. паунда и приходите от продажби на фен арткули и билети става ясно, че "Юнайтед" ще генерира сериозна печалба.
В световен мащаб клубът има 333 млн. фенове, а над 6.5 милиона са в САЩ. Това прави "Юнайтед" изключително благодатна почва за популяризиране на големите компании на американска земя и затова гиганти като DHL, "Ауди", Epson и Singha са готови щедро да платят за спонсорски договори с английския шампион.
През 2010 г. базираната в Чикаго компания АОN плати 80 млн. паунда, за да постави логото си на екипите на "Манчестър юнайтед" за четири години.
През 2010 г. AON плати 80 млн. паунда, за да постави логото си на екипите на "Юнайтед" за четири години
Reuters
През 2010 г. AON плати 80 млн. паунда, за да постави логото си на екипите на "Юнайтед" за четири години
"Когато през 2009 г. получихме възможност да сключим сделка с "Юнайтед", не се поколебахме. Това е най-популярният клуб в света и да поставим нашето лого върху екипите им е шанс, който идва веднъж в живота", споделя Дейвид Проспери, който оглавява отдела на АОN за връзки с обществеността.
"Най-интересното е, че сега много хора се интересуват от това какво всъщност представляваме като компания. Когато през 2010 г. обявихме сделката, посещенията на уебсайта ни скочиха със 150%. В  дните, когато отборът има мач, в някои страни посещенията скачат до 500%", разкрива Проспери.
Посещението на "Юнайтед" в Чикаго е много важно за АОN, но клубът доказва, че може да предизвика еуфория във всеки един град в САЩ, независимо дали има базиран спонсор там.
През миналото лято отборът игра контрола в Канзас с местния "Канзас сити уизърдс". 76-хилядният стадион беше изпълнен до краен предел, а мачът предизвика задръствания в иначе спокойния и изолиран град в средния запад.
В Сиатъл, и по-точно в квартала Найки таун, където "Юнайтед" представи новите си екипи за гостуване, витрините на магазините бяха запълнени със снимки на Уейн Рууни, Рио Фърдинанд и Парк. За сметка на това липсваха ликове на звездите от най-обичаните в САЩ спортове – баскетбол и американски футбол.
"Найки" е един най-важните спонсори на "Юнайтед" и с основна заслуга за популяризирането на клуба на американския пазар. Двете страни се подготвят за нова сделка за екипи, която ще бъде на стойност 303 млн. паунда.
Лицата на футболистите на "червените дяволи" изпълниха Сиатъл
Reuters
Лицата на футболистите на "червените дяволи" изпълниха Сиатъл
"Събитието, което организирахме в Сиатъл предизвика огромен интерес. Апетитът към футбола в САЩ е изключително голям и големите приходи от продажби на фен артикули го доказа. Марката "Юнайтед" вече е призната тук, а след това турне популярността й ще се увеличи още повече", заяви Чарли Брукс, който е главен директор на отдела "Комуникации и PR" на "Найки".
"Манчестър юнайтед" е най-големият клуб в света и "Найки", като водеща марка във футбола, иска да работи с най-добрите отбори и спортисти. Нашето партньорство помага и на двете страни да постигнат търговско влияние в световен мащаб", споделя още Брукс.
През следващото лято "червените дяволи" по всяка вероятност отново ще се отправят към далечния изток, но мениджърът Алекс Фъргюсън е категоричен, че САЩ се превръща в изключително важна дестинация за отбора.
"Големите традиции на отбора винаги са били в Азия. Сега обаче виждаме милионите фенове тук и тяхната фанатична обич. САЩ е едно ново, бързо разрастващо се място за футбола и това може да се почувства", споделя Фъргюсън.