Синдикатите се обявиха против концесия на пристанище Варна

Голяма част от работниците на пристанище Варна ще бъдат съкратени, ако то се концесионира. Това прогнозират синдикатите на порта според публикация в електронното издание на варненския вестник "Народно дело". Според Тимка Филчева, председател на синдикалната структура на КНСБ на пристанище Варна-изток, след концесията освен орязване на щата ще паднат и възнагражденията.
"Основание за подобни предположения по безспорен начин могат да се намерят, ако се погледне какво се случи с досега концесионираните пристанища – "Леспорт", Балчик и Свищов", каза Филчева. По думите й ангажиментите към персонала ще бъдат спазени, докато изтече действащият Колективен трудов договор. След това работниците няма да са защитени, защото той няма да бъде подновен.
По тази причина според "Народно дело" синдикатите настояват за свои представители в групата, която движи плановете за концесията, за да се гарантира, че числеността на персонала ще бъде запазена. Те искат и да се изясни какво точно ще се отдава на концесия – цялото пристанище или Варна-изток и Варна-запад поотделно.
"Искаме да знаем какво се предвижда да се случва, каза Филчева. Докато от София говорят за строителство на нови терминали на острова, от общината категорично се противопоставят на тези планове. Хората искат да знаят ще има ли в крайна сметка единна позиция по въпроса".
Неотдавна против концесията се обявиха социалистите. Лидерът на БСП в града Борислав Гуцанов заяви, че отдаването на пристанища Варна-изток и Варна-запад на концесия ще бъде "най-голямата кражба". Порт Варна-запад е създаден като обслужващ химическите заводи. Ако бъде отдаден на концесия, на практика ще бъдат поставени бариери на входа и изхода на заводите, смята Гуцанов.
Сегашният изпълнителен директор на пристанището Данаил Папазов бе една от кандидатурите на ГЕРБ за кмет на Варна. Неговата номинация обаче не успя да се прибори с личния фаворит на Бойко Борисов, сегашния кмет на града Кирил Йорданов.