Приходите от дигитална реклама надминаха печатните продажби на Axel Springer

Приходите от дигитална реклама надминаха печатните продажби на Axel Springer

Приходите от дигитална реклама надминаха печатните продажби на Axel Springer
Ройтерс
Приходите от онлайн реклама на германския издател Axel Springer са надминали тези от традиционна реклама, а отчетът на германската компания се оказа доста по-добър от предварително очакваното.
Около 23% от приходите на компанията за първото полугодие се дължат на дигитална реклама. Преди година те генерираха около 12% от оборота на групата. Същевременно продажбите на реклама във вестниците и списанията от изданията на групата са намалели от 27 на 21%. Изпълнителният директор на Axel Springer Матиас Доепфнер обяви, че не вижда "как ще се обърне негативният тренд при печатните издания".
Именно той е автор на стратегията на компанията, която се базира в голяма степен на дигиталните й дейности и експанзията й извън Германия. Приложенията за две от най-успешните издания на групата - таблоидът Bild и всекидневника Die Welt - са най-добре продаваните в Германия и изпреварват дори Angry Birds.
Приходите на германската издателска група растат с 11.8% до 1.52 млрд. евро, а печалбата преди данъци и амортизации е нагоре с 10.5% до 288.7 млн. евро.