Приходите от дигитална реклама надминаха печатните продажби на Axel Springer

Приходите от онлайн реклама на германския издател Axel Springer са надминали тези от традиционна реклама, а отчетът на германската компания се оказа доста по-добър от предварително очакваното.
Около 23% от приходите на компанията за първото полугодие се дължат на дигитална реклама. Преди година те генерираха около 12% от оборота на групата. Същевременно продажбите на реклама във вестниците и списанията от изданията на групата са намалели от 27 на 21%. Изпълнителният директор на Axel Springer Матиас Доепфнер обяви, че не вижда "как ще се обърне негативният тренд при печатните издания".
Именно той е автор на стратегията на компанията, която се базира в голяма степен на дигиталните й дейности и експанзията й извън Германия. Приложенията за две от най-успешните издания на групата - таблоидът Bild и всекидневника Die Welt - са най-добре продаваните в Германия и изпреварват дори Angry Birds.
Приходите на германската издателска група растат с 11.8% до 1.52 млрд. евро, а печалбата преди данъци и амортизации е нагоре с 10.5% до 288.7 млн. евро.