По-високите цени вдигнаха печалбите на Henkel

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

По-високите цени вдигнаха печалбите на Henkel

- Компанията ще повиши цените на стоките заради поскъпването на суровините
Германската група за потребителски стоки Henkel съобщи, че ще увеличи цените на продуктите си, за да компенсира поскъпването на ресурсите, съобщи "Ройтерс". Компанията обяви 8% увеличение на печалбата за тримесечието и леко повиши перспективите си за годишните продажби.
Преди Henkel очакваше годишен растеж между 3 и 5%, а сега прогнозите ѝ са твърдо към петте процента.
Производителят на марките Shwarzkopf, Loctite и Persil каза, че е успял да увеличи продажните цени във всички поделения. Освен това са планирани и следващи повишения заедно с мерки за намаляване на разходите.
"В перилните препарати и тези за дома видяхме възстановяване, което се върна до растеж, предизвикан от цените и обемите. Това е първият път, в който увеличаваме цените от 2009 г. насам", каза днес главният изпълнителен директор Каспър Рорщед.
Конкурентите на Henkel - Procter & Gamble и Unilever, също увеличиха цените тази година в отговор на повишаващите се цени на материалите.
Роршед потвърди и целта на групата за растеж на печалбата преди данъци и лихви от 13% за тази година и 14% за 2012. Продажбите на групата за втората четвърт се повишиха с 6.3% до 3.95 млрд. евро. Оперативната печалба се вдигна с 8% до 514 млн. евро.