По-високите цени вдигнаха печалбите на Henkel
- Компанията ще повиши цените на стоките заради поскъпването на суровините |
Германската група за потребителски стоки Henkel съобщи, че ще увеличи цените на продуктите си, за да компенсира поскъпването на ресурсите, съобщи "Ройтерс". Компанията обяви 8% увеличение на печалбата за тримесечието и леко повиши перспективите си за годишните продажби.
Преди Henkel очакваше годишен растеж между 3 и 5%, а сега прогнозите ѝ са твърдо към петте процента.
Производителят на марките Shwarzkopf, Loctite и Persil каза, че е успял да увеличи продажните цени във всички поделения. Освен това са планирани и следващи повишения заедно с мерки за намаляване на разходите.
"В перилните препарати и тези за дома видяхме възстановяване, което се върна до растеж, предизвикан от цените и обемите. Това е първият път, в който увеличаваме цените от 2009 г. насам", каза днес главният изпълнителен директор Каспър Рорщед.
Конкурентите на Henkel - Procter & Gamble и Unilever, също увеличиха цените тази година в отговор на повишаващите се цени на материалите.
Роршед потвърди и целта на групата за растеж на печалбата преди данъци и лихви от 13% за тази година и 14% за 2012. Продажбите на групата за втората четвърт се повишиха с 6.3% до 3.95 млрд. евро. Оперативната печалба се вдигна с 8% до 514 млн. евро.