Първият гостуващ аутлет отваря врати в България

Първият гостуващ аутлет отваря врати в България

- В края на август швейцарската "Фешън дейс" ще организира разпродажби в ЦУМ
Първият временен аутлет ще бъде в България в края на август и ще се организира от швейцарската компания "Фешън дейс" (Fashion Days). Това съобщиха от дружеството пред "Дневник".
В него ще се предлагат стари колекции дрехи и обувки от марките D&G, Calvin Klein, Givenchy, Guess, Camel, GAS, Esprit, Lancaster, Paco Rabanne, Scholl, Tommy Hilfiger и др. Концепцията е нова за България, но в последните години набира скорост в Западна и Централна Европа.
По същество "Фешън дейс" е онлайн аутлет магазин, който обаче периодично наема временно площ в търговските центрове и излага продукти за кратък период. Така например между 25 август и 4 септември ще бъде открит първият временен аутлет в ЦУМ - София.
През първия ден в него ще могат да пазаруват само клиенти, които предварително са купили ваучери от сайта на компанията. Един ваучер е на цена 15 лв., но с него ще може да се пазарува за 20 лв. Той може да бъде купен само от членове на клуба към сайта, което става след покана от друг член или чрез записване в листа на чакащите.
В останалите дни до затварянето на магазина в него ще могат да пазаруват и всички останали. Такива временни аутлети ще бъдат отваряни в началото на всеки сезон, като целта е да "се покаже на клиентите, че сме реална компания, защото все още има недоверие в интернет продажбите", обясни Ева Вучева от дружеството.
Компанията има още клонове в Чехия, Словения, Словакия, Унгария и Румъния и предлага дрехи, купувани директно от производители или оторизирани търговци.
Концепцията за временните магазини, известна като Pop up retail в Западна Европа, цели да популяризира онлайн магазините на отделни компании, както и даде възможности на клиентите да видят на живо част от асортимента.
Във временните обекти обикновено се предлагат продукти с по-ниски цени, тъй като търговецът си спестява част от разходите, защото не поддържа стокови наличности, складове и магазини.
Концепцията съществува в две вариации - при едната във временните магазини могат да пазаруват само купилите предварително ваучери, което дава възможност на търговеца много точно да планира количествата продукти, които да изложи, както и комбинирания, в който могат да пазаруват и членове, и други клиенти, като купилите ваучери получават намаление и правото първи да избират от стоката.
Най-много временни обекти отварят онлайн търговците на дрехи и обувки предимно на стари колекции. В Бразилия са популярни Pop up магазините за козметични продукти.