"Тойота" избра Копенхаген, за да представи третата генерация на компактния си модел "Ярис". Предишното поколение на автомобила намери над 2 млн. купувачи в Европа и общо 5.5 млн. в световен мащаб.
"Тойота" избра Копенхаген, за да представи третата генерация на компактния си модел "Ярис". Предишното поколение на автомобила намери над 2 млн. купувачи в Европа и общо 5.5 млн. в световен мащаб. Новият модел предлага по-динамичен дизайн, по-ефективни мотори, по-голямо вътрешно пространство и багажник и нови технологични решения Дължината на автомобила е нараснала с 10 см (до 3.89 метра), а към междуосието са добавени 5 сантиметра и то вече е 2.51 м. Това е позволило возещите се отзад да имат повече пространство пред коленете. В същото време радиусът на обратен завой е отличните 4.7 метра По отношение на моторите няма изненади, но те са станали по-икономични и екологични. Базовият агрегат е еднолитров с мощност 69 к.с. Той се комбинира с петстепенна механична трансмисия и има разход на гориво от 4.8 л/100 км в смесен цикъл. Предварителните очаквания на "Тойота" са, че на най-скромния мотор ще се дължат 30% от продажбите. Предвид досегашните наблюдения от "Тойота" смятат, че на 1.33-литровия бензин (99 к.с.) ще привлече половината от клиентите на модела. Това е и причината за момента само с него да се предлага старт/стоп система. Версиите с нея и механична скоростна кутия с шест предавки имат разход от 5.2 л/100 км в смесен цикъл. Любопитна подробност е, че с новата вариаторна трансмисия със седем скорости консумацията е още по-ниска - 5.0 л/100 км. Тя обаче дава малко по-бавно ускорение до 100 км/ч - за 12.3 секунди срещу 11.7 секунди Дизеловият мотор е 1.4 D-4D с мощност 90 к.с. Комбиниран с механична скоростна кутия той е най-пъргавият и най-икономичният в гамата, като дава ускорение до 100 км/ч за 10.8 секунди при разход на гориво в смесен цикъл от 3.9 л/100 км. Двигателят се предлага с автоматична трансмисия с шест скорости Що се отнася до съотнешението на продажбите между версиите с пет врати на "Ярис" и тези с три, то очакванията са на първата да се падат 85% от поръчките Заговорим ли за дизайна, може да се каже, че в предната част между старата и новата генерация на "Тойота Ярис" няма почти нищо общо Профилът на новия "Ярис" напомня за предшественика Най-много общи четири разлики между стария и новия "Ярис" могат да се открият отзад Част от цветовете, в който ще се предлага "Тойота Ярис" Изцяло преработено е арматурното табло на колата. Огромната промяна е поставянето на приборите на традиционното им място (зад волана). В досегашните две генерация на "Ярис" те бяха в средата на арматурното табло. Това, както и добавянето на още една въздушна възглавница за пътника до шофьора е наложило лишаване от две жабки. Така изглеждаше интериорът на стария "Ярис" Сега "Тойота Ярис" разполага с 13 места за съхранение на дреболии, шест държачи за чаши и шишета, включително ниша за бутилка от един литър Една от големите новости в колата е предлаганият като опция огромен стъклен панел на тавана Ето предимствата на стъкления покрив в градски условия - пътуващите могат да се наслаждават на красивите сгради, а шофьорът да вижда без проблем светлините на светофара, дори ако е спрял твърде напред Блокът за управление на вентилацията в ниво на оборудване Lounge. Общо нивата на изпълнение са четири - Entry, Active, Style и Lounge От второто ниво "Тойота Ярис" се предлага с мултимедийната система Toyota Touch. Както подсказва името, тя е оборудвана с реагиращ на допир екран (6.1 инча). Базовите функции са възпроизвеждане на радио, дискове и MP3, Bluetooth свързаност с мобилен телефон с възможност за приемане на обаждане, набиране и т.н. Поглед към изгледа на системата в режим телефон Клавиатурата на дисплея позволява писане на sms-и Примерен SMS На екрана могат да се визуализира и картината от камерата за заден ход, една от новите екстри за модела Показанията на бордовия компютър, който е част от стандартната екипировка, също могат да се извадят на дисплея. От "Тойота" планират да разработят серия от апликации за Toyota Touch, които ще могат да се теглят безплатно от специален сайт след регистрация. Сред тях са програма за прогноза на времето, търсене на интересни места чрез Гугъл и т.н. За целта обаче телефонът на собственика трябва да има достъп до интернет Готово е и любопитното приложение "Чаша с вода". То показва доколко плавно и икономично е шофирал водачът, като дава и съвети за намаляване на разхода на гориво Обемът на багажника вече е минимум 268 и максимум 768 литра Дължината на багажника е увеличена с 14.5 см до рекордните за сегмента 71 см при нормални условия и до 1.5 м при сгънати облегалки на задните седалки Въпреки допълнителното подсилване на купето с цел безопасност теглото на колата е свалено с 20 килограма. Основна заслуга за това имат използването на нови материали и лишаването от релсовата системата за местене на седалките назад и напред Подсилванията на купето в задната част Джантите може да са стоманени и алуминиеви с размери 14 и 15 цола Няколко детайла от новата "Тойота Ярис". На снимката - новата радиаторна решетка Областта около фаровете за мъгла Горната част на задницата с хромираната дръжка на багажника. Тя може и да е матова. Новите стопове Продажбите на "Тойота Ярис" започват през септември и октомври, като плановете са през 2012 година да бъдат намерени 200 000 клиенти. Амбицията на компанията е половината от клиентите да са такива, които купуват коли в В сегмента. Около една четвърт от купувачите могат да бъдат дръпнати от С сегмента, предвид тенденцията на даунсайзинг в Европа. Поне 20% от купувачите се очаква да са млади двойки.