Ниски рекламни приходи оставиха Yahoo без шеф

Ниски рекламни приходи оставиха Yahoo без шеф

- Каръл Бартц беше уволнена, акциите на компанията поскъпнаха
Председателят на борда на директорите на Yahoo Inc Рой Босток е уволнил по телефона във вторник изпълнителния директор на компанията Каръл Бартц, която в продължение на близо три години оглавяваше един от най-посещаваните сайтове, съобщи "Ройтерс".
Това се случва на фона на продължаващи упреци от страна на инвеститори за спада в цените на акциите на компанията, слабия растеж и трудности с инвестициите й в Азия, посочва в. "Файненшъл таймс". Случилото се не е изненада за почти никого, който следи резултатите на компанията, коментира "Ройтерс".
По този начин беше сложен край на период на управление на компанията, който се отличава със стагнация и разрив в отношенията с китайския партньор Alibaba, коментират анализатори.
Освобождаването на Бартц беше посрещнато от инвеститорите като добра новина и акциите на компанията след официалната сесия се покачиха с 6 долара, посочва "Файненшъл таймс".
Главният финансов директор Тим Морс ще заеме временно поста, докато се търси кой да поеме компанията след Бартц. Yahoo се намира в ситуация на жестока конкуренция по отношение на рекламата и съдържанието с конкурентите си - Google Inc и Facebook.
Бордът на директорите назначи преди две седмици вътрешна комисия, която да проучи активите и състоянието на Yahoo. Резултатите от работата й показват, че компанията не се справя задоволително, и заключението е, че единствената възможност за обръщане на тренда е, като се направи рокада на върха на ръководството.
Допълнително бордът на директорите ще назначи финансов консултант, който да направи оценка на стратегическите възможности на компанията. Въпреки че опцията за продажба на Yahoo най-вероятно няма да бъде разглеждана от консултанта, технологичният гигант остава отворен за оферти от добри купувачи. Това пише "Уолстрийт джърнъл", като се позовава на вътрешни източници.
Но онлайн изданието "Бизнес инсайдър" обаче коментира, че това изказване е равносилно на слагането на табелка "Продава се".
Макар още да не са посочени конкретните консултанти, най-вероятно компанията ще наеме Allen&Co – фирма, която има богат опит в подпомагането на технологични и медийни корпорации. Например в момента те консултират AOL.
Сред другите възможности са типичните консултанти като големите инвестиционни банки JPMorgan Chase, Goldman Sachs и Morgan Stanley, както и по-малките специализирани фирми като Qatalyst Group и Code Advisors. Първата задача на избраната фирма ще бъде да изготви задълбочен анализ на състоянието на Yahoo, много по-подробен от този, направен от борда на директорите.
Вътрешни източници на "Уолстрийт джърнъл" смятат, че компанията има голям неразработен потенциал. Наистина по време на управлението на Бартц приходите на Yahoo остават непроменени през годините, като реализираната по-висока печалба е вследствие на оптимизация на разходите. Допълнително компанията значително изостава в избора на успешен бизнес модел.
Yahoo си партнира с Microsoft по отношение на рекламите, което е повече в полза на софтуерната компания, коментират анализатори. Те посочват и че кадровата промяна няма да реши проблема с взаимоотношенията с китайския партньор, които са започнали, когато Бартц е поела поста.
Пазарната стойност на Yahoo се оценява на 16 млрд. долара, като близо 40% от тях се падат на дела на компанията в китайската Alibaba, която е компания майка на уебсайтове. Yahoo има дял и в Yahoo Japan съвместно с местната мобилна компания Softbank.
Бартц е изпълнителен директор на Yahoo от януари 2009 г. Тя успя да оптимизира разходите, което дава положителни резултати – компанията отчита годишна печалба от близо 1 млрд. долара през 2010 г. Но Бартц не успя да се справи с дългосрочните предизвикателства пред компанията, като например се провали в предоставянето на нови услуги на рекламния интернет пазар в САЩ.
Това доведе до спад на дела на Yahoo в този сегмент, като се очаква той да се свие до 9.7% през следващата година, припомнят анализаторите.