"България ер" все още проучва възможните действия срещу "Алма тур флай"

"България ер" все още проучва възможните действия срещу "Алма тур флай"

Изпълнителният директор на "България Ер" Янко Георгиев (вляво) отказа да коментира спора с "Алма тур флай". Той присъства на обявяването на нов договор между българския превозвач и холандската KLM.
Изпълнителният директор на "България Ер" Янко Георгиев (вляво) отказа да коментира спора с "Алма тур флай". Той присъства на обявяването на нов договор между българския превозвач и холандската KLM.
Юристите на "България ер" проучвали стъпките, които компанията може да предприеме в спора си с "Алма тур флай", част от групата на туроператора "Алма тур". Това каза изпълнителният директор на на "Българиън авиейшън груп" Пламен Атанасов. Компанията е собственик на "България ер".
От превозвача спряха да обслужват планирани полети с клиенти на туристическата агенция заради натрупан дълг от 3.6 млн. евро. Това блокира няколкостотин чужди туристи на летищата в Бургас и Варна. В същото време "Алма тур флай" е заложено в полза на Емпорики банк за заем от 1 млн. евро и в полза на "България ер" за 5.88 млн. евро и 21.3 млн. долара. От документите в търговския регистър става ясно, че "България ер" има право да поеме управлението и да придобие "Алма тур флай", ако тя не плаща задълженията си, както е договорено.
На въпрос дали авиокомпанията може да поиска обявяването в несъстоятелност на "Алма тур флай" Атанасов отговори, че това е "нормална стандартна процедура". Изпълнителният директор на "България ер" Янко Георгиев оказа да коментира споровете с "Алма тур", защото все още се водели преговори с компанията. Двамата присъстваха на обявяването на договора за съвместно осъществяване на полети между българската авиокомпания и Кралските холандски линии KLM.
Атанасов обясни, че "България ер" е пристъпила към анулиране на полетите по договора с "Алма тур флай" сега, тъй като задълженията на компанията достигнали критична точка. Търговският директор на превозвача Мария Стоянова добави, че авиокомпанията работи с туроператора от три години и постоянно е имало забавяне на плащанията, но сега дълговете станали прекалено много. "Ние имаме задължения, изпълняваме и други полети и трябва да обезпечим оперативната си дейност", добави Стоянова. Тя каза още, че през целия сезон самолетите, резервирани от "Алма тур флай", били пълни, но пари в "България ер" от тези туристи така и не постъпвали.
"Трябва да решим въпроса с останалите туристи и търсим изход, включително и с правителството", каза Атанасов. Според него останалите без превоз туристи нямат билети, които да доказват, че те са пътници на "България ер", а имената им липсвали в резервационната система. Добави, че компанията има ангажимент само към клиенти с превозни документи. Според Атанасов "Алма тур" има право да издава билети за редовни полети на която и да е компания и може да го направи и в случая с блокираните чужди туристи. "Защо туристическата компания не им издаде билети по редовни линии", попита Атанасов. В този случай компанията трябва да плати за резервациите.
Атанасов отново подчерта, че "България ер" продължава да обслужва полетите си до Москва и Санкт Петербург. Търговският директор на превозвача добави, че на седмица се превозват по 5 хил. руски туристи с редовни полети.
Вчера от "България ер" изпратиха официално съобщение по спора, в което се посочва, че сериозни притеснения предизвикват "съществуващи проблеми с обслужването на кредити на групата "Алма тур" към български банки във високия летен сезон - кредит от 8 млн. долара за финансиране на авиационна дейност и кредит от 18 млн. евро за хотелска дейност". Справка в Търговския регистър показва различни цифри от цитираните. Днес от "България ер" не обясниха на какво се дължи разминаването между изнесената от тях информация за дълговете на групата на "Алма тур" и публичната информация в търговския регистър.