Евентуална нова рецесия не плаши луксозните автомобилни марки

Евентуална нова рецесия не плаши луксозните автомобилни марки

На изложението във Франкфурт "Бугати" показа модела Veyron Grand Sport L'Or Blanc. Колата, в която има дори елементи от фин порцелан, е с цена около 2.5 млн. долара
На изложението във Франкфурт "Бугати" показа модела Veyron Grand Sport L'Or Blanc. Колата, в която има дори елементи от фин порцелан, е с цена около 2.5 млн. долара
 Луксозните автомобилни марки се измъкнаха без сериозни загуби от първата вълна на кризата, а техните ръководители нямат притеснения, дори ако отново се стигне до рецесия, посочва в свой анализ агенция "Блумбърг". "Ако отидете на щанда на "Ферари", няма да видите клиенти, които се притесняват от рецесията", обобщава настроенията главният изпълнителен директор на "Фиат" Серджо Марчионе. Спортната марка, която е златната кокошка в портфолиото на италианската компания, очаква да продаде рекордните 7000 коли през тази година, като големи надежди се възлагат на четириместния модел FF с цена 356 000 долара.
"Мазерати" – друга луксозна марка на "Фиат", също смята да чупи рекорди, като очакванията са до 2014 г. продажбите да скочат със 150% до 45 000 бройки. За целта големи надежди се възлагат на представения на изложението във Франкфурт SUV модел "Кубанг".
"Ламборгини" от своя страна посочват, че вече са разпродадени всички бройки на модела "Авентадор", които предстои да се произведат в следващите 18 месеца. На фона на притесненията от нова рецесия компанията, част от "Фолксваген груп", обяви, че пуска в производство спортния автомобил "Сесто елементо", който ще струва умопомрачителните 1.6 млн. евро. "Бентли", друга марка от голямото семейство на "Фолксваген груп", очакват да продадат 7000 коли тази година, което би било ръст от 40% спрямо 2010 г.
От "Ролс Ройс" пък планират да инвестират 15.8 млн. долара, за да разширят капацитета на завода си в Гудууд, за да отговорят на засиленото търсене, като ще добавят още 15 дилърства към съществуващите в момента 85. Според главния изпълнителен директор на марката, притежавана от БМВ, Торстен Мюлер-Отвос производителите в ултрапремиум сегмента ще се справят със сегашната ситуация по-добре, отколкото при предишната криза.
Оптимистичните очаквания на шефовете на компаниите в сектора се подкрепят и от анализаторите. Според проучване на IHS Automotive например продажбите на луксозните европейски марки – "Мазерати", "Ламборгини", "Ферари", "Бентли", "Ролс-Ройс" и "Астон Мартин", ще нараснат с 19% до 28 090 бройки през тази година и ще скочат с още поне 13 на сто през следващата.
"Богатите стават по-богати, а броят на милионерите в развиващите се страни нараства, така че, дори демографски погледнато, производителите на луксозни автомобили няма от какво да се притесняват", обобщава ситуацията анализаторът Ерик Хаузър от базираната в Лондон Credit Suisse. "Ситуацията трябва наистина много да се скапе, за да усетят проблем и тези компании", добавя Хаузър.
Всъщност автомобилните компании с луксозни модели губят и най-малко пари на борсата. Акциите на "БМВ груп" например са най-добре представящите се сред 600-те обхващани от Stoxx 600. Те са поевтинели със 6.4% при среден спад за индекса 24 на сто. В същото време акциите на "Фиат" са се сринали с 42 на сто, което е и рекорд за компаниите в Stoxx 600.