Веригата за бързо хранене "Сабуей" планира да увеличи до 40 ресторантите си в България до края на 2012 г.

- 19 заведения има компанията досега |
Веригата за бързо хранене "Сабуей" (Subway) планира да увеличи мрежата си в България, като до края на 2012 г. трябва да разполага с 40 ресторанта. Това съобщиха от дружеството в понеделник. В момента има сключени договори за 38 от тях, като те ще се намират в по-големите градове и курорти.
В момента дружеството има 19 заведения в България, а в края на седмицата ще открие още едно в сградата "Софарма бизнес тауър" в София. Съвсем скоро ще отвори врати и четвъртото заведение във Варна, което ще бъде на площад "Митрополит Симеон" на мястото на бившето KFC, казаха от дружеството. Освен в София и Варна "Сабуей" има обекти още в Бургас и Слънчев бряг.
Оттам съобщиха, че следващите "дестинации" ще бъдат Пловдив, Стара Загора, Велико Търново, Благоевград. "От курортите наблюдаваме Боровец, Банско, Несебър, Созопол и Златни пясъци", коментира пред "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Иван Тодоров.
"Сабуей" стъпи на българския пазар през 2008 г., като веригата работи изцяло на франчайз. По данни на Тодоров към този бизнес интерес имат предимно хора, които са решили да се пренасочат от други сектори, включително и строителството. "Имаме различни партньори, част от тях отварят повече от един обект", каза още той.
По данни на дружеството ресторантите, работещи от миналата година, през тази отчитат около 20% ръст на продажбите на годишна база. Освен в България местният клон на компанията държи и франчайз правата за развитие на веригата в Румъния. На този етап няма отворени заведения в северната ни съседка, но вече има сключени договори с 5 партньора.
"През първите една-две години ще се насочим изцяло към Букурещ", каза Тодоров, допълвайки, че се оглеждат подходящи помещения по централните улици и в търговски центрове. Преди време от дружеството бяха съобщили, че плановете им включват 40 обекта в Румъния за 4 години.
През миналата година за първи път "Сабуей" оглави глобалната класация за най-голяма верига заведения за бързо хранене, изпреварвайки доскорошния лидер "Макдоналдс" (McDonald's). Kъм края на 2010 г. компанията имаше над 33 хил. обекта в световен мащаб. За сравнение, "Макдоналдс" има над 32 хил. обекта, 32 от които в България.
По данни на "Уолстрийт джърнъл" основният двигател за развитието на "Сабуей" се е оказал азиатският пазар, където края на 2010 г. ресторантите на компанията са станали 1000. Най-голяма част от заведенията на "Сабуей" са в САЩ - над 24 хил., но от дружеството планират да увеличават предимно международните обекти.
Пред вестника директорът "Стратегическо планиране" в компанията Дон Фертман е съобщил, че очаква през 2020 г. обектите извън САЩ да бъдат повече от местните. На подобна стратегия залага и "Макдоналдс". От компанията съобщиха, че планират по-засилено присъствие на международните пазари, като фокусът е най-вече Азия.
Двете вериги обявиха и промени в асортимента си. От "Сабуей" планират увеличение на салатите и супите, а "Макдоналдс" обяви, че ще добавя от следващата година плодове към детското меню, както и нискомаслени млечни продукти.