Рейнджър в шикозен костюм

Рейнджър в шикозен костюм

Ако тези дни сте проследили с поглед някой наистина изпъкващ на общия фон автомобил, твърде вероятно е това да е бил новият "Рейндж Роувър Евок". Самият производител определя новия си модел, като най-компактният, най-лекият и най-иновативният модел, правен някога от "Рейндж Роувър".
В допълнение "Евок" е и първият модел на марката, който може да се поръча с предно предаване. Такава опция е възможна само с дизеловия мотор с мощност 150 к.с., комбинация с шестстепенна механична скоростна кутия.
Рейнджър в шикозен костюм
Рейндж Роувър
Същият двигател се монтира и на версиите 4Х4, а в този вариант като опция се предлага и автоматична трансмисия. На разположение са още един дизелов агрегат (190 к.с.) и един бензинов(240 к.с.).
В салона
Трупането на впечатления от "Евок" започвам като пасажер на задната седалка, така че имам достатъчно време да огледам перлата в короната на "Рейнжд Роувър". Тестваният автомобил е с пет врати (има и версия с 3) с почти всички възможни екстри.
Няма как да не забележа, че интериорът е суперлуксозен – първокачествена кожа с фини шевове, алуминиеви акценти, изключително внимание към детайла, хай-тек аудиосистма и т.н. Другото, което ми прави впечатление обаче е, че в дългия 4.36 метра автомобил (версията с три врати е 3 см. по-къса) е малко тесничко.
Рейнджър в шикозен костюм
Рейндж Роувър
Колената ми почти опират в облегалката на предната седалка, при това без колегата да се отпуснал кой знае колко. По завоите към Боровец забелязвам още нещо – липсват дръжки над вратите, а и "Евок" вози доста твърдо.
Зад волана
Вече на шофьорското място почти веднага забравям за забележките си към новия "Рейндж Роувър". Воланът е приятно тежък и прецизен, даващ предостатъчно обратна информация, а стегнатото окачване позволява на "Евок" да взима завоите като по-релси.
Навъртелият едва 50 километра дизелов мотор с мощност 190 к.с. обаче е далеч от най-добрата си форма, като допълнително е спъван и от реагиращата малко тромаво трансмисия. В спортен режим, който се избира от въртящия се селектор на автоматичната трансмисия, динамиката малко се подобрява, а при ръчно смяна на скоростите с перцата зад волана факторът удоволствие от шофирането нараства допълнително.
Истинска наслада за очите пък е приборното табло, като на екрана между километража и оборотомера с красиви картинки се визуализира различна информация. Това, което е интересно е, че при активиране на круиз контрола разбираш колко емисии въглероден диоксид ще изхвърля колата при избраната скорост на движение,
От самото начало съм на ясно, че на асфалтов път "Евок" ще стои добре, това което ме интересуваше е дали той е истински "Рейндж Роувър" по отношение на проходимостта в оф-роуд условия. Отговорът е "да", тъй като автомобилът е снабден с последното поколение на доказалата качествата си система Terrain Response, която променя настройките на основните системи в няколко режима – динамичен (за спортно каране на асфалт), автоматичен, за сняг и кал, за пясък и за каменист терен.
Организаторите на теста бяха направили и кратък оф-роуд маршрут, по който "Евок" показа, че под лъскавата и шикозна външност се крие истински всъдеход, а не паркетник.
В заключение остава да кажа, че "Евок" се предлага в три дизайнерски теми - Pure, Prestige и Dynamic, насочени към различен тип потребители, а цените за България започват от 68 000 лева с ДДС.