"Победа" ще увеличи производството си с една трета

"Победа" ще увеличи производството си с една трета

"Победа" ще увеличи производството си с една трета
- 10 млн. лв. е инвестицията
Бургаската компания за захарни изделия "Победа" ще разшири производството си с една трета, след като изпълни проект за монтиране на две нови производствени линии, съобщиха от дружеството. Инвестицията е на обща стойност 10 млн. лв., като 46% от тях са осигурени от Европейския фонд за регионално развитие.
Новото оборудване ще даде възможност на компанията да увеличи портфолиото, като отново ще произвежда вафли. Освен това компанията ще произвежда и солени бисквити тип "крекер". "Очакваме до края на годината да представим на българския пазар поне един нов продукт, а в началото на 2012 г. останалите", обясниха пред "Дневник" от дружеството.
Централният офис на дружеството, както и фабриката за производство на захарни изделия, са разположени край Бургас, а от 1999 г. компанията има офис и в София. В момента в "Победа" работят над 500 служители. Проектът на фирмата за разширяване на производството беше одобрен от ЕС през 2009 г. От дружеството увериха, че вече са монтирани всички нови машини и в момента тече тяхното тестване.
"Все още не може да кажем на кой продукт конкретно ще заложим, защото всичко ще зависи от бъдещето търсене", обясниха от фирмата. Един от сегментите, в които дружеството планира да засили своето присъствие, е този на био- и диетичните продукти. От компанията обясниха, че все още този сегмент е слабо развит у нас.
"Отдавна предлагаме на пазара продукти с полезни добавки като бисквити с овесени ядки или с фибри и калции, както и без добавена захар", припомниха от "Победа". Компанията планира въвеждане на ново оборудване за биопродукти.
Според данните на компанията и през първите шест месеца на годината продължава свиване на потреблението в сладкарския бранш, като се наблюдава спад на обемите, но ръст на реализираните продукти в стойност.
"Това се обяснява и с повишаването в цените на много продукти, предизвикано от поскъпващите суровини за производство. При нас за първите шест месеца продажбите са сходни на миналогодишните. Рано е да се прави извод, защото предстоят най-силните месеци, които дават сериозен дял в продажбите за годината", казаха още от дружеството.
Наблюденията им показват, че "потребителите на захарни изделия вече ограничават и подбират покупките си по-внимателно (качество, съставки, грамажи, цена)". Това пък е предизвикателство към производителите, които се стремят да провокират техния интерес с нови продукти, промоции и акции. Пазарът е много динамичен и точно сега е изключително важно да си по-конкурентоспособен, допълниха от "Победа".
Бургаското предприятие "Победа" е традиционен производител на бисквити, кексчета, кроасани и бонбони. През миналата година приходите от продажби на дружеството възлизат на 26.18 млн. лв., при 26.25 млн. през 2009 г.
Над 96% от продукцията на дружеството е била предназначена за българския пазар, показва счетоводният отчет на компанията. Докато в страната най-продавани са бисквитите, с дял от 69%, то за износ най-популярни са кроасаните. Нетната печалба на компанията за 2010 г. възлиза на 920 хил. лв., а година по-рано е била 1.21 млн. лв.