Nestle очаква по-високи продажби

Ръководството на Nestle, най-голямата компания от хранителната индустрия в света, повиши прогнозата си за продажбите за 2011 г. Приходите на компанията за първите девет месеца на годината се увеличиха с най-бързи темпове за последните три години, подпомогнати от по-високи цени на разтворимото Nescafe и по-големият реализиран обем в Азия, предаде Bloomberg.
Годишните постъпления се предвижда да се повишат с 6% вместо с 5 на сто, като за деветте месеца досега продажбите са се увеличили със 7.3 процента, което е над очакванията на анализаторите.
"Нестле" успя да прехвърли увеличаването в цените на суровините върху потребителите, като повиши леко цените, а добавянето на новия продукт Maggi Juicy Roasting, допълнително спомага за растежа. И все пак, настроенията на потребителите в Северна Америка и Европа са се влошили намалявайки маржовете на печалба.
"Компанията скоро ще усети по-сериозно намаленото потребление в САЩ, особено на фона на увеличената конкуренция", каза Марко Гулперс, анализатор в ING.
За втора поредна година Nestle ще надхвърли целите си за годишните продажби, като през миналата година те се повишиха с 6.2%. От Nestle очакват разходите за суровини да се повишат още с 3 млрд. швейцарски франка ($ 3.4 млрд.) и очакват да останат по-високи и през следващата година.
И докато продажбите в Северна Америка и Южна Америка са се свили, в Азия, Австралия и Африка са се увеличили с около 12% през деветте месеца. Компанията съобщи също така, че не планира друго обратно изкупуване на акции за момента. Фирмата е "фокусирана" да инвестира в своя бизнес, като са предвидени и около 4.5-5 млрд. франка за придобивания, каза главният финансов директор Джим Синг.