Читателски Дневник: Как гласува млад човек в неравностойно положение

Това писмо е от редакционната поща на "Дневник". Подписано е от Людмила Господинова и разказва за "удобствата", създадени на хората в неравностойно положение, за да гласуват в секция в София на изборите. Публикуваме писмото без съкращения и редакция:
"Благодаря на директора на Испанската гимназия, че както на предишните избори, така и на тези,
не си свърши работата!
Благодаря на тези, които са организирали секция за инвалиди, но до нея се стига с много усилия и двама придружители!
Благодаря за отношението на председателите на 39-та и 45-та избирателни секции и за унижението!
Същественото:
- до задния вход на училището има рампа за инвалидни колички, която стои здраво заключена и никой не знае дали изобщо работи
- за отидем до секцията за гласуване с моя син, аз и съпругът ми трябваше да преодолеем първо единадесет стъпала до входа на сградата и вътре още три. Също толкова и на излизане.
За уточнение инвалидната количка,заедно със сина ни в нея тежи около 80 килограма.
- никой не знаеше къде е ключът към вратата отзад, където поне стъпалата са само седем. Така беше и на предишните избори.
След като преодоляхме стълбите и изчакахме реда си (това стана за около 50 минути) пред 45-та секция, точно преди да влезем, от стаята излезе руса жена (вероятно председател на избирателната секция) и ни обясни: "Моля да гласувате в 39-та секция, защото тук ще забавите опашката (не знам как да го коментирам).
Е , отидохме да гласуваме в 39-та секция, която е за хора с увреждания. Попълнихме четири декларации, че синът ни ще гласува с придружител.
Тогава стана ясно, че така или иначе само един от нас - този, който е придружител, и синът ни ще могат да гласуват в тази секция. Другият трябва да чака отново пред 45-та секция.
Това пък автоматично означава,че синът ни ще трябва да повиси в сградата поне още 50 минути, за да можем отново да преодоляваме заедно стълбите и бездушието на хората в избирателните секции.
Обадих се в Столичния инспекторат, където ми зададоха два изключително адекватни за случая въпроса, а именно: дали вече съм се жалвала на директора и какво всъщност искам от тях.
Чудя се какво да обясня на сина си. Защо трябва отново да отиде да гласува?!