Екипажът на "Шкода Великобритания" Андреас Микелсен Ола Флоене победиха във финалното рали "Кипър" и изненадващо спечелиха титлата в Intercontinental Rally Challenge (IRC) Преди последните два старта за сезона 22-годишният норвежец бе аутсайдер в 5-странната битка за крайния успех Той дори нямаше победа за двете си години в шампионата, от който рали "Сливен" ще бъде кръг през 2012 г. Микелсен направи феноменален обрат с два поредни успеха в "Шотландия" и "Кипър", като се възползва максимално от точковата система в IRC
Ян Копецки ("Шкода Фабия S2000")Тя отчита само седемте най-добри резултата на всеки пилот и удвоява постиженията от финалния кръг, с което норвежецът стана най-младият шампион в сериите
Марко Кавиджоли ("Мицубиши Лансър Ево 9")Втората позиция в състезанието и в генералното класиране за сезона зае чехът Ян Копецки също с "Шкода Фабия S2000", който остана само на точка и половина от титлата
Тиери Нювил ("Пежо 207 S2000")В "Кипър" петима пилоти имаха шанс да триумфират с трофея, но още след първия ден те останаха трима
Хари ХънтДосегашният шампион Юхо Ханинен ("Шкода Фабия S2000") катастрофира още в първата петъчна отсечка
Марко Кавиджоли ("Мицубиши Лансър Ево 9")Тиери Нювил ("Пежо 207 S2000") не можа да стигне до старта на петата отсечка заради повреда в алтернатора Преди това белгиецът се движеше начело, но спуканата гума в четвъртия етап вече го бе лишила от шансовете за титлата
Туркинята Бурку Четинкая ("Шкода Фабия S2000")Така в края на първия ден Микелсен (на снимката) си гарантира комфортна преднина от 20,7 секунди спрямо Насер ал Атия ("Форд Фиеста S2000") Катарецът опита да атакува своя съперник при сутрешните минавания в събота и дори спечели осмия етап, въпреки че за кратко излетя от пътя, а в края му се завъртя
Ян Копецки ("Шкода Фабия S2000")Повреда в двигателя обаче принуди и Ал Атия да напусне надпреварата
В бокса на Хари ХънтПроблемите на победителя в тазгодишното рали "Дакар" изкачиха Копецки до втора позиция Чехът се нуждаеше единствено от победа, за да се пребори за титлата, и бе на косъм от нея, след като в деветия етап Микелсен спука гума
Фреди Лоикс ("Шкода Фабия S2000")Още в същата отсечка Копецки също имаше спукване и за 22-годишния норвежец остана единствено да закара своя автомобил до финала
Патрик Сандел ("Шкода Фабия S2000")Бурку Четинкая ("Шкода Фабия S2000") Микелсен триумфира със стил след спечелени 7 етапни победи от 11 отсечки в Кипър
Насер ал Атия ("Форд Фиеста S2000")Пилотът на "Шкода Швеция" Патрик Сандел стигна до първия си подиум в IRC, след като последния претендент за титлата Фреди Лоикс ("Шкода Фабия S2000") се забави близо с 3 минути в края на надпреварата 40-годишният белгиец срещна сериозни затруднения в макадамовите участъци на ралито и още в петък загуби всички шансове за титлата
Тиери Нювил ("Пежо 207 S2000")Истинските проблеми за него дойдоха в предпоследната съботна отсечка, когато получи повреда в двигателя
В бокса на Андреас МикелсенТой все пак се добра до петото място на финала, с което изведе естонеца Карл Крууда ("Шкода Фабия S2000") на четвърто място
Насер ал Атия ("Форд Фиеста S2000")Бурку Четинкая ("Шкода Фабия S2000") Бурку Четинкая ("Шкода Фабия S2000") Ян Копецки ("Шкода Фабия S2000") Фреди Лоикс ("Шкода Фабия S2000") Патрик Сандел ("Шкода Фабия S2000") Тиери Нювил ("Пежо 207 S2000") Съобщението в бокса на Микелсен след финала на състезанието Андреас Микенсен и навигаторът му Ола Флоене Стълбичката на победителите в рали "Кипър"