Коледното пазаруване в САЩ започва днес, Черния петък, веднага след Деня на благодарността. Търговците нямат търпение да разберат дали американците са готови да харчат въпреки високата безработица и свитата икономика в страната, отбелязва "Ройтерс". Все пак голямото пазаруване може да се каже, че е започнало отдавна, тъй като вериги като Wal-Mart и Toys R Us започнаха отрано да предлагат промоции и примамливи оферти, за да провлекат купувачите. Черният петък е най-големият ден за пазаруване в САЩ. Всяка година жадни за намаления и изгодни покупки американци се редят на опашки пред магазините още през нощта, спят на палатки пред хипермаркетите, за да могат първи да се доберат до промоциите. Не са рядкост и инцидентите в магазините, тъй като се стига до битки за последните добри оферти. "Ако четвъртък и петък не са добри дни (за продажбите – бел. ред.) шансове за подобрение до Коледа едва ли ще има", коментира Кийт Джелинек, директор в консултантската компания AlixPartners. Според националната федерация на търговците на дребно продажбите през ноември и декември ще бъдат с 2.8% повече в сравнение с миналата година. Въпреки опасенията на търговците Черният петък през 2011 г. започна също толкова настървено както и преди. Големи тълпи имаше пред магазините в цялата страна, веднага щом хипермаркетите отвориха врати в ранните часове на деня, отбелязва Си Ен Ен. Почти навсякъде всичко е преминало без инциденти. В Калифорния 10 души били леко ранени в тълпата пред магазин Wal-Mart. В петък и през уикенда се очаква да пазаруват 152 милиона души или с 10% повече от миналата година. Според говорителя на Федерацията на търговците на дребно Кати Гранис пазаруващите американци може да се окажат и повече, тъй като и миналата година прогнозата на търговците се оказа грешна – те предвиждаха 138 млн. души, а всъщност 212 млн. се възползваха от коледните намаления. Именно в Черния петък дава началото на настроението за харчене през целия сезон, отбелязва Си Ен Ен. Малка част от движението "Окупирай Уолстрийт" призова за бойкот на големите търговски вериги, "за да се отправи икономическо послание към големия бизнес и банките, че печалбата на гърба на потребителите не е добър бизнес".