Виното задминава по продажби бирата на "Фостърс"
Австралийската пивоварна "Фостърс" обяви във вторник, че виното вече е най-продаваната й напитка. Компанията, станала известна с бирите си Foster's Lager, Victoria Bitter и Cascade Premium, за първи път отчита по-високи продажби на вино, отколкото на пиво. Продажбите на вино за финансовата година, приключила в края на юни, са достигнали 1.93 млрд. австралийски долара (1 млрд. щатски долара), докато продажбите на бира са за 1.74 млрд. австралийски долара, предаде Би Би Си. Печалбата на дружеството е нараснала с 20.6% до 560.9 млн. австралийски долара.
"Фостърс" държи повече от половината от австралийския бирен пазар. През 2000 г. тя плати 2.6 млрд. австралийски долара за калифорнийския производител на вино "Берингър" с желанието да отговори на променящите се вкусове на потребителите, довели до забавяне на ръста на продажбите на бира. Според ръководството на компанията последните финансови резултати показват, че тази стратегия е печеливша.
Бирата все още има по-голям принос към печалбата на "Фостърс" от виното, подчертава Би Би Си. Продажбите на вино обаче са нараснали с 30%, докато тези на бира са се подобрили едва с 5.4%. Доброто представяне на виното се дължи на голямото търсене в Северна Америка.
Износът на вино от Австралия нарасна значително през последните години, като сега австралийското вино се бори с френското за челното място на британския пазар, посочва Би Би Си.