"Нестле" отбеляза 79% увеличение на печалбата си
В същото време приходите на "Нестле" останаха под прогнозите на анализаторите за ръст от 8.3%. Продажбите на компанията нараснаха със 7.2 на сто до 44.22 млрд. франка спрямо 41.24 млрд. франка за същия период на миналата година. В Източна Европа обаче ръстът на продажбите е двуцифрен и компенсира по-слабите резултати в западноевропейските страни. Швейцарското дружество не успя да покрие и собствената си прогноза за реален вътрешен ръст (RIG) от 4%. RIG изключва влиянието върху продажбите на движението на валутния курс, промените в цените и различните придобивания. През първата половина на годината се забелязва много добро представяне на бизнеса на "Нестле" в бутилирането на вода. Печалбата му преди данъци, лихви и амортизация се е увеличила с 20%, отбелязва агенция "Дау Джоунс". "Нестле" е най-големият производител на бутилирана вода в света и държи марки като San Pellegrino, Poland Spring, Vittel и Perrier.
Компанията е успяла да намали дълга си до 16.2 млрд. франка от 19.4 млрд. франка към края на миналата година. Ръководството на компанията очаква продажбите и печалбата й да продължат да нарастват до края на годината въпреки трудните пазарни условия.