"Нестле" и "Лореал" разработват разкрасяващи храни

"Нестле" и "Лореал" разработват разкрасяващи храни

Компаниите "Нестле" и "Лореал" обявиха, че с равни дялове създават предприятие за уникално производство на т.нар. козметични храни. В началото на седмицата Европейската комисия даде зелена светлина за съвместното начинание между световните лидери в хранителната и в козметичната индустрия. "Едновременно ще хапвате и ще се разкрасявате", обеща Франсоа Ксавие Перу, говорител на "Нестле". Според него подходящо подбраните хранителни съставки могат да действат благотворно на кожата, косата, ноктите, дори и на очите.

Представители и на двете компании твърдят, че разкрасяващите храни са обещаващ пазар и първите им продукти ще са на пазара до края на 2003 г. Според "Сънди таймс" само във Великобритания през миналата година са купени "функционални храни" за над половин милиард евро. Новата компания с централа в Париж се нарича "Лаборатоар Инеов". Според плановете й храните за разкрасяване ще търсят не само клиенти на средна възраст, но и по-млади хора и особено тийнейджъри. Маркетингът на новата фирма ще се води от "Лореал", чиито рекламни лица Анди Макдауъл, Летисия Каста и Натали Имбрулия ще популяризират и новите продукти. Скептиците обаче смятат, че всъщност в новата храна-козметика само ще бъдат върнати полезни вещества, които сега се губят при обработката на суровините.